Printre recomandarile introduse de IAB se numara si obligativitatea ca e-mail-urile comerciale sa includa datele de identificare ale expeditorului, iar numele acestuia sa fie mentionat clar in campul ‘sender’. De asemenea, justificarea trimiterii mesajului respectiv trebuie sa fie vizibila si clara (de exemplu, explicatie in subsolul mesajului).
In prezent, IAB Romania reuneste un numar de 52 de agentii de publicitate si publisheri autohtoni.
Asociatia IAB, care a lansat la 1 septembrie noile reguli pentru campaniile publicitare pe Internet, a finalizat documentul referitor la aceste standarde in decembrie 2007 si l-a supus la inceputul lui 2008 consultarii in randul membrilor.
„Spre deosebire de standardele privind bannerele, acestea nu au o data de la care trebuie sa intre in vigoare, pentru ca un astfel de termen limita nu era necesar. Acest set de standarde si recomandari subliniaza practici in ceea ce priveste marketingul prin email, iar companiile au aderat la IAB Romania tocmai pentru a construi astfel de practici, pentru a le respecta, si pentru a se diferentia astfel in piata”, a declarat pentru DailyBusiness Ionut Oprea, director executiv al Asociatiei.
Standardele si recomandarile IAB Romania privind marketingul prin email isi propun sa stabileasca o referinta clara in ceea ce priveste practicile din marketingul si publicitatea prin Internet, si sa le delimiteze pe acestea de practici neloiale sau ilegale, conform oficialilor Asociatiei.
„IAB Romania isi propune ca anul acesta sa transforme adoptarea de standarde intr-un proces dinamic si continuu, in care sa fie implicati cati mai multi membri ai Asociatiei, si care sa acopere cele mai importante nevoi de standardizare din piata romaneasca de internet”, a declarat Ovidiu Florea, presedintele Asociatiei IAB Romania.