66% dintre respondenti au spus ca se uita la televizor intre una si patru ore pe zi, in timp ce doar 60% folosesc Internetul in acest interval de timp.
In Anglia, aproximativ o treime dintre cei ce se uita la televizor prin intermediul telefonului mobil au scazut timpul pe care il petrec in fata televizoarelor traditionale. 18% dintre acestia au declarat ca au scazut acest timp „cu putin”, in timp ce 8% au spus ca au scazut timpul pe care il petrec in fata televizoarelor clasice „cu mult”, din cauza aparitiei telefoanelor mobile din ce in ce mai performante.
Utilizatorii de Internet petrec din ce in ce mai mult timp pe site-uri sociale sau in care pot posta videoclipuri. Astfel, 26% dintre respondentii americani au spus ca intra pe site-uri sociale, 20% dintre englezi si 9% dintre japonezi au spus ca fac acelasi lucru.
Tara cu cei mai multi oameni care intra pe site-uri sociale este Australia, 36% dintre cei ce au raspuns sondajului IBM spunand ca petrec timpul pe Internet si pe astfel de site-uri.
Concluziile studiului IBM subliniaza faptul ca oamenii cauta online continut, recunoastere si interactiune sociala.
In lumina noului trend, renuntarea treptata la televizor in favoarea Internetului, advertiserii vor urma obiceiurile consumatorilor, intrand mai puternic pe new media si Internet. Agentiile de publicitate vor fi fortate sa experimenteze pentru a realiza publicitate care sa captiveze mai mult, pe diverse formate, altfel risca sa devina ignorate de piata. Televiziunile si publisherii vor incepe cursa pentru a se lansa si pe alte formate media, a reiesit din studiul realizat de IBM.
„81% dintre cei ce navigheaza pe Internet au indicat ca au urmarit sau doresc sa urmareasca videoclipuri pe computer, in timp ce 42% dintre acestia ar dori acelasi lucru si pe mobil”, a spus Bill Battino, manager al sectorului de comunicare al IBM.
„Avand in vedere ca Internetul devine mijlocul principal de recreere al oamenilor, jucatorii din industria marketing-ului ar trebui sa devina mai profesionisti in a oferi publicitate pe Internet”, a continuat acesta.
IBM a realizat sondajul in 2.400 de gospodarii din SUA, Anglia, Germania, Japonia si Australia, in perioada aprilie-iunie 2007. Respondentii au varste cuprinse intre 18 si 45 de ani