IDC estimeaza ca piata de publicitate online mondiala va continua sa scada in trimestrele trei si patru fata de aceleasi perioade ale lui 2008 si ca acest segment s-ar putea sa nu revina pe crestere decat dupa mijlocul lui 2010.
„Vestea buna este ca lucrurile nu se vor mai agrava in industria publicitatii online”, a spus Karsten Weide, analist IDC.
Pe trimestrul doi al anului curent, valoarea pietei de publicitate online a scazut cu 5%, pana la 13,9 mld. $ (9,6 mld. euro), fata de 14,7 mld. $ in aceeasi perioada a anului precedent.
Scaderea pietei a fost resimtita in cea mai mare parte a globului, cu exceptia regiunilor Asia-Pacific, inclusiv Japonia, care a inregistrat cresteri modeste.
Vanzarile de publicitate online din SUA au inregistrat scadere de circa 7%, pana la 6,2 mld. $ (4,3 mld. euro). Veniturile rezultate din vanzarile de bannere au scazut cu 12%.