„Calitatea este atributul cheie in fidelizarea utilizatorilor online, atat in ceea ce priveste produsele oferite spre vanzare, cat mai ales, serviciile pe care site-ul le pune la dispozitia utilizatorilor”, este de parere Oana Solca, web shop & web care marketing manager Orange Romania.
„Site-ul in sine este primul instrument de fidelizare a acestora. El trebuie sa ofere cat mai multe functionalitati si sa aiba o arhitectura informationala foarte bine structurata, insa trebuie sa aiba si continut de calitate, permanent actualizat. Un alt element extrem de important este comunicarea permanenta cu utilizatorii, interactiunea cu ei in cele mai diverse moduri”, a continuat Oana Solca.
Aceasta a precizat ca alte metode de fidelizare a clientilor si vizitatorilor portalurilor ar trebui sa cuprinda oferte speciale, programe de loialitate dar si servicii cu valoare adaugata care pot fi, de multe ori, mai importante decat pretul in sine.
„Creativitatea, chiar ingeniozitatea, ar trebui sa fie o trasatura constanta a magazinelor online. Promovarea originala este o componenta extrem de importanta a brandului eMag”, a declarat Radu Apostolescu, director executiv al celui mai mare retailer online din Romania, eMag.ro.
Ambii oficiali au spus insa ca in mediul online de astazi este foarte importanta crearea de comunitati in jurul companiei si ca retailerii online trebuie sa ofere utilizatorului posibilitatea de a comunica direct cu reprezentantii firmelor sau cu alti clienti.
Conform unui studiu Forrester realizat in februarie 2008 in SUA, 64% dintre utilizatorii de Internet doresc acces la comentarii asupra unui produs, 49% cauta testimoniale si 39% doresc forumuri, bloguri sau alte comunitati in jurul produselor de care sunt interesati.
„In mediul online, ceea ce faci si punctele de vedere exprimate de bloggeri, presa, participanti pe forumuri sau in alte comunitati asupra companiei sau persoanelor se pot raspandi imediat”, a declarat Adriana Iordan, web marketing manager al companiei integratoare de solutii de comert electronic GeCad ePayment.
„Felul in care raspunzi si interactionezi cu cei care iti pot hotari reputatia online ajuta la influentarea acesteia si deci la modificarea modului in care esti perceput. Crearea unei comunitati in jurul tau este foarte importanta pentru ca iti ofera si mai mult posibilitatea de a participa in aceste conversatii”, a mai spus Iordan.
Managerul GeCad ePayment crede ca „poti controla mai usor imaginea si identitatea companiei, insa reputatia se castiga si depinde mai ales de perceptia altora despre tine”.
Numele brandului, compania, numele magazinului, URL-ul site-ului, persoanele importante din companie, clientii noi, prospectii, concurenta, comunitatile din industrie, rezultatele in motoarele de cautare, presa si link-urile sponsorizate pe cuvintele brand sunt cateva elemente care trebuie incluse in monitorizarea si strategia managementului reputatiei online, sunt de parere oficiali ai companiilor cu activitati online.
Folosirea unor instrumente online simple precum Google sau Yahoo Alerts, creearea de RSS-uri customizate pentru a monitoriza blogosfera cu Technorati sau Google Blog Search sunt cateva din aplicatiile care pot fi la indemana celor care vor sa stie repede daca se raspandesc zvonuri sau informatii incomplete despre ei. In plus pot crea un motiv de a interactiona cu cei interesati de serviciile companiei, au mai declarat oficialii eMag, Orange si GeCad ePayment.