[b]Editura Publica
Co.lectia de antreprenoriat
Pret 49 lei
Titlu original: The Mesh: Why the Future of Business is Sharing
Cartea intr-un minut:[/b]
[i]Cartea are la baza o idee simpla: se pot spune multe despre proprietate, dar lucrurile sunt mai bune cand sunt impartite.[/i]
[b]Cronica DailyBusiness.ro[/b]
Mentalitatea dominanta, axata pe proprietate, a eclipsat, de-a lungul anilor, inteligenta oamenilor de afaceri.
Criza actuala a scazut insa increderea in banci, companii de asigurare, investitori, companii publice care au creat valori contrafacute. Aceasta neincredere in companiile de scoala veche a favorizat modele de afaceri, branduri si stiluri de viata alternative.
Aproape jumatate din americani afirma ca isi indreapta atentia spre branduri pe care pana acum le-au ignorat. Sunt mai tentati sa testeze serviciile unei banci care apartine comunitatii sau un serviciu de co-utilizare a masinilor.
Activitatea comerciala, viata sociala au depins intotdeauna de impartasirea lucrurilor. A deschide oamenilor accesul la platforme de tip share devine un lucru extrem de profitabil.
[quote=]Puterea nu mai este in centrul sistemului de valori, oamenii au inceput sa se intrebe ce le-ar placea sa faca si ce i-ar face fericiti[/quote]
Incetineala marilor corporatii, diferenta intre ceea ce reprezinta brandurile si produsul dorit in realitate creeaza o bresa favorabila structurii in retea. Recesiunea i-a facut pe oameni sa isi schimbe sistemul de valori, sa se concentreze pe lucrurile cu adevarat importante.
Numerosi oameni au reactionat la criza prin reevaluarea proprietatilor. Peste jumatate din americani vad recesiunea ca pe o oportunitate de a duce o viata mai putin materialista.
Structura mesh se bazeaza mai degraba pe acces decat pe proprietate. De aceea, strategia centrala consta in a vinde acelasi serviciu de mai multe ori. Oferta principala este constituita de ceva care poate fi utilizat in comun.
Se utilizeaza Internetul si retelele mobile de date de ultima generatie. Ofertele, noutatile si recomandarile sunt transmise din om in om, mai ales cu ajutorul retelelor de socializare.