Astfel, un consortiu de organisme printre care Interactive Advertising Bureau (IAB), American Association of Advertising Agencies, Association of National Advertisers sau Direct Marketing Association vor publica joi un set de reguli pentru advertiseri in incercarea acestora de a evita sanctiuni de la autoritati. Acestea critica faptul ca advertiserii incalca dreptul la intimitate al internautilor, urmarind obiceiurile acestora pe Internet, preferintele lor sau paginile online pe care le viziteaza. Regulile vin de la organisme din care fac parte peste 5.000 de mari companii de advertising din intreaga lume.
Practic, consortiul de companii incearca sa se auto-reglementeze. Noile reguli vor recomanda companiilor de advertising sa indice mult mai clar internautilor cand miscarile acestora sunt inregistrate, sa-i educe pe acestia in ceea ce priveste sistemele de targetare pentru advertising online si sa le ofere optiunea de a opta sa nu mai fie niciodata urmariti online, a scris The Associated Press.
Regulile indica de asemenea companiilor ca datele colectate de acestea sa fie bine securizate, in special datele colectate despre minori, date financiare sau fise medicale.
„Credem ca este un mare salt in fata, in ceea ce priveste reglementarea colectarii de date online pentru targetarea publicitatii”, a declarat Stu Ingis, partener al Venable LLP, compania de avocatura angajata pentru a sustine efortul jucatorilor din piata de online.
Conform noilor politici, grupurile din aceasta industrie vor monitoriza daca firmele de advertising incalca regulile, urmand sa raporteze cazurile de acest gen catre autoritati, incepand cu 2010.