Printre acestea se vor numara Felicia, Financiarul sau Saptamana Financiara, in timp ce Gazeta Sporturilor va ramane in portofoliul Boom, a declarat pentru DailyBusiness.ro Magda Zander, director al Intact Interactive, agentie care isi va incepe activitatea in aceasta luna.
„Orice speculatii ar exista in piata, va spun acum ca cele 80 de site-uri le vom vinde noi, exclusiv. Deci nu am inclus in grafic (poza principala – n.r.), de exemplu, GSP.ro, care va fi vandut in continuare de Boom”, a spus Zander.
Aceasta nu a oferit mai multe amanunte privind site-urile ce vor fi vandute, incepand din ianuarie, de Intact Interactive, precizand doar ca agentia va face publica saptamana viitoare lista de site-uri ce urmeaza a fi vandute.
Intact Interactive a fost constituita in octombrie 2009, Magda Zander parasind Boom pentru a o conduce.
Scepticism pe piata online
Unii manageri ai companiilor concurente privesc in general cu scepticism planurile diviziei de online a trustului Intact.
Orlando Nicoara, directorul executiv al MediaPro Interactiv, spune ca afirmatia ca Intact va avea in portofoliu „80 de site-uri dintre cele mai vizitate” este interpretabila.
„Fraza poate fi corecta, nu zic nu. Acum depinde care este etalonul – cele mai vizitate dintr-o mie sau un milion de site-uri. Oricum, nu este imposibil sa atinga o astfel de cota de piata”, a spus Nicoara.
„Sunt sceptic in ceea ce priveste graficul realizat de Intact. Acestia nu isi pot calcula veniturile sau cota de piata, avand in vedere ca, neavand deocamdata istoric pe piata, nu prea au pe ce sa se bazeze”, este de parere Val Voicu, director general al AdEvolution.
Oficialii ArboInteractive au spus ca nu comenteaza acest subiect pana in momentul in care Intact va face publica lista de site-uri din portofoliu, iar reprezentantii Boom nu au putut fi contactati.
Piata de publicitate online din Romania a valorat in 2007 circa 12,7 milioane de euro, conform unui studiu al PwC si IAB. In prima jumatate a anului trecut, piata a valorat 9,2 mil. euro, conform aceleiasi surse.
Pentru 2009, cresterea prevazuta de jucatorii din piata este de cel mult 25%, cea mai scazuta evolutie din istoria de 10 ani a pietei de publicitate online din Romania.