Datele au fost publicate de asociatia Online Publisher Organization`s (OPA).
OPA atribuie aceasta schimbare mai multor factori, cei mai importanti fiind cresterea volumului de continut online precum si marirea numarului de site-uril dar si a extinderii Internetului broadband. Acest din urma lucru a dus la o crestere generala a timpului petrecut online pe toate cele patru nise prezente in studiu: continut, cautare, comert si comunicare.
Cautarile pe Web au crescut din 2003 pana in 2007 de la o pondere de 3% din totalul timpului petrecut online, pana la 5%. Pam Horan, presedintele OPA, a subliniat ca numarul de cautari in crestere a avut o influenta pozitiva asupra timpului petrecut de utilizatori vizualizand continut pe Internet.
Timpul petrecut vizualizand functii comerciale a scazut de la 16% la 15% din ponderea totala a activitatilor pe Internet.
Studiul realizat de OPA a fost posibil datorita datelor centralizate de catre compania de analiza Nielsen/NetRatings, datele fiind extrase de la aproximativ 90% din totalul utilizatorilor de Internet din lume, excluzand domeniile .gov, .edu si site-urile cu continut pornografic. Pentru anul in curs, studiul s-a bazat pe date colectate in perioada ianuarie-mai.