Raportul arata ca utilizatorii de Internet devin din ce in ce mai constienti de faptul ca foarte multe activitati pe care le intreprind online lasa „urme” care, uneori, pot fi depistate foarte usor. Cu toate acestea, majoritatea internautilor nu este interesata de cantitatea de informatii care poate fi accesata online despre ei, mai mult de 60% dintre acestia nefiind interesati sa limiteze accesul la informatiile personale si nevazand nici un pericol in aflarea acestor informatii de catre alte persoane.
Doar 38% dintre internautii americani au intreprins actiuni pentru a limita accesul la informatiile care apar online despre ei, cei mai multi blocand accesul la profilele ce apar in retele sociale.
Mai multe companii la nivel international, printre care si Microsoft, considera ca nume mari precum Google, Facebook sau MySpace incalca dreptul la intimitate al oamenilor pentru a genera venituri.
Astfel, TransMedia, o companie de servicii media, acuza Gmail ca scaneaza ilegal mesajele trimise de catre clientii serviciului de e-mail, in scopul de a aduna informatii despre acestia si a genera reclame care sa corespunda dorintelor clientilor. Oficialii TransMedia subliniaza ca daca un serviciu postal clasic ar incerca sa urmareasca activitatile clientilor sai si sa plaseze pe plicuri si colete reclame in functie de activitatile si preferintele clientilor, acestea ar fi sanctionate de violare a intimitatii.
„Clientii Google, Facebook sau MySpace nu sunt informati suficient in ceea ce priveste pericolele la care se supun din cauza ca activitatile lor online sunt urmarite de catre astfel de companii”, este de parere Donald Leka, director executiv al TransMedia. „Activitatile lor sunt urmarite pentru a genera venituri acestor companii, dar acele informatii, daca vor ajunge unde nu trebuie, ar putea fi folosite si in alte scopuri. In prezent insa, se pare ca majoritatea oamenilor nu se arata ingrijorati de faptul ca foarte multe informatii despre ei pot fi gasite la o simpla cautare pe Google”, a continuat acesta.