Una dintre sursele de crestere a penetrarii broadband este reprezentata de numarul din ce in ce mai mare de abonamente de Internet premium, la viteze mai mari. Sondajul arata ca 34% dintre utilizatori erau abonati la servicii premium in 2009, in crestere fata de 29% in 2008. In contrast, procentul de utilizatori abonati la Internet broadband de baza a stagnat la 53% din totalul clientilor de Internet de mare viteza.
Cresterea adoptiei broadband-ului a coincis insa cu evolutia preturilor la abonamente, care au crescut la cel mai mare nivel din 2004. Astfel, in medie, pretul platit de internautii americani a fost la finele lunii aprilie 2009 de 39$, in crestere cu 13% fata de anul trecut in aceeasi perioada.
Studiul Pew a subliniat ca pretul platit de internauti nu a crescut din cauza faptului ca acestia au adoptat servicii de banda mai larga, ci din cauza scumpirii serviciilor de catre furnizori.
Pretul lunar pentru un serviciu basic de Internet broadband a fost in aprilie 2009 de 37,10$, in crestere de la 32,80$ in 2008. Serviciile premium, ce ofera o banda mai larga, au crescut de la 38,10$ in 2008 la 44,10$ in 2009.
Doar 7% dintre americani mai detin conexiuni dial-up in locuinte, in scadere de la 14% acum doi ani. In 2004, conexiunile dial-up erau mai numeroase decat cele broadband.
16% dintre cei ce nu au inca Internet in SUA au spus ca nu s-au racordat inca la o retea din cauza lipsei accesului. 10% au dat vina pe costurile ridicate in timp ce 7% au spus ca nu au pregatirea necesara pentru a se folosi de serviciile Internetului.
Studiul a fost realizat pe un esantion de 2.253 de adulti americani in perioada martie-aprilie 2009.
Guvernul american a alocat 7,2 mld. $ pentru a finanta infrastructura broadband din tara.