- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Internetul in crestere afecteaza piata cartelelor de telefonie pre-pay

26 Jun, 10:55 • Redactia DailyBusiness
Piata cartelelor preplatite pentru convorbiri internationare inregistreaza in acest an scaderi, dupa ce anul trecut a depasit 2,5 milioane euro, din cauza accesului facil la Internet, lipsei unor reglementari legale si repozitionarilor operatorilor de telefonie fixa si mobila, au spus pentru NewsIn jucatori din piata.
Internetul in crestere afecteaza piata cartelelor de telefonie pre-pay

„In 2007, piata cartelelor preplatite pentru convorbiri internationale inregistreaza scaderi, pentru prima data din 2003. Acest lucru se datoreaza in mare parte accesului din ce in ce mai facil la Internet, care reprezinta cea mai ieftina modalitate de comunicare”, a declarat directorul general al Easy Comm, Alexandru Popescu.

Popescu este de parere ca piata a avut de suferit inca de la inceput: „Pe langa lipsa reglementarilor legale, in momentul formarii acestei piete au fost cativa jucatori, care, in speranta de a obtine cote de piata importante, au lansat pe piata produse foarte ieftine (chiar sub costuri) care ofereau o calitate foarte scazuta a serviciilor. Aceste lucruri au dus la o scadere generala a increderii in aceste produse”, a adaugat acesta.

Potrivit datelor furnizate de Easy Comm, pentru anul 2006, veniturile obtinute din vanzarea de cartele preplatite pentru convorbiri internationale a fost de aproximativ 2,64 milioane de euro. „Pentru anul curent se preconizeaza un volum cu aproximativ 20% mai mic”, a mai spus Popescu.

Radiocom, compania care comercializeaza cartelele Ring+, estimeaza piata cartelelor preplatite la 2,5 milioane de euro pe an. „Am luat in calcul urmatorii furnizori Radiocom, Astral, RDS, Nobel, EasyComm, Number One, Magic Telecom, Interpoint etc”, a declarat directorul de marketing al companiei, Anca Furtuna.

Directorul de marketing al Radiocom a declarat fara a preciza cifre exacte, ca vanzarile de cartele in primele cinci luni ale anului 2007 au fost in usoara scadere fata de anul precedent. Cu toate acestea, estimarile companiei privind vanzarile din acest an sunt optimiste. „Avand in vedere evolutia generala a pietei de telefonie, pentru acest an ne-am propus o crestere de 15% fata de anul precedent”, a mai spus Furtuna.

Reprezentantii Romtelecom sunt de parere ca pentru piata romaneasca cartelele preplatite raman un produs interesant, chiar daca „in ultimii ani, pe plan mondial, cartelele telefonice au pierdut din cota de piata, in special in favoarea serviciilor de telefonie mobila, iar Romania nu face exceptie.”

Romtelecom a declarat ca in 2006, ponderea veniturilor provenite din comercializarea de cartele telefonice s-a ridicat la aproximativ 3% din totalul veniturilor companiei.

Ei au precizat ca in primele cinci luni ale acestui an, valoarea vanzarilor pentru cartelele cu CIP (cartelele care se folosesc exclusiv pentru telefoanele publice cu plata) si cele de tip Evrikard se ridica la nivelul a cateva milioane de euro, pondererea majoritara a vanzarilor pe acest segment fiind detinuta de prima categorie de cartele (cele cu CIP care se folosesc pentru telefoanele publice).

Easy Comm detine o cota de piata de aproximativ 21,62% pe piata cartelelor preplatite pentru convorbiri nationale. Cartelele Ring+ detin in acest moment circa 15% din aceasta piata, potrivit estimarilor companiei.