„In prezent, exista circa 80 de virusi pentru sistemele de operare ale smartphone-uri. In afara de acestia insa, mai sunt multe alte pericole – furtul si scurgerea de date din terminalele mobile, mesajele spam sau atacuri in retea. Estimez ca circa 2% din afacerile companiei in 2009 vor proveni din vanzarea de solutii de securitate pentru terminale mobile”, a declarat pentru DailyBusiness.ro Teodor Cimpoesu, managing director al Kaspersky.
„E dificil de estimat cum va creste aceasta pondere (de 2% – n.r.), dar cu siguranta vom targeta acest segment tot mai agresiv, in special cu ajutorul partenerilor”, a adaugat el.
In prezent, Kaspersky vinde pe piata locala doua solutii de securitate pentru terminale mobile – Kaspersky Mobile Security (adresat in special persoanelor fizice) si Mobile Security Enterprise Edition, solutie lansata saptamana aceasta si dedicata clientilor companii.
„Companiile ar trebui sa inteleaga deja ca a-ti instala solutii de securitate pe computere nu mai este suficient, in conditiile in care angajatii trimit mail-uri si schimba intre ei date importante direct de pe terminalele mobile. In cazul furtului unui astfel de terminal, date confidentiale ar putea cadea in mana cine stie cui. Un soft de securitate poate sterge automat acele date, sau bloca accesul la mobil, de exemplu”, a mai spus Cimpoesu.
General managerul companiei in Romania isi pastreaza estimarile de afaceri si cota de piata de 10% pentru 2009.
„Deja avem o crestere de 130% ale afacerilor in 2008 fata de 2007. Deci suntem convinsi ca in 2009 vom avea cel putin o cota de 10% din piata de antivirusi din Romania. In prezent avem circa 5-7% din piata”, a incheiat Cimpoesu.
Principalii concurenti ai Kaspersky pe piata autohtona sunt BitDefender, Symantec sau Panda Software.
Resurse suplimentare Interviu cu Teodor Cimpoesu