Intreg anul 2008 a atras investitii de peste 493 mil. $ in lumi virtuale, majoritatea proiectelor dezvoltate fiind din SUA, a scris presa internationala, citandu-l pe Christopher Sherman, director executiv al Virtual Worlds Management.
Majoritatea banilor investiti s-au indreptat catre proiectele de entertainment, doar 22,4 mil. $ ducandu-se catre dezvoltatorii de lumi virtuale ce includ elemente de gaming. 7 dintre lumile virtuale ce au ca target copiii mici au atras investitii de circa 35,6 mil. $ in al treilea trimestru al anului.
„Lumile virtuale online pentru tineri cresc ca numar si complexitate, investitorii fiind din ce in ce mai interesati in a investi in ele, atata timp cat au elemente de originalitate in ele”, este de parere Sherman.
Suma investita in trimestrul 3 este mai mica decat in primele doua trimestre, lucru explicat prin nesiguranta economica la nivel mondial si a investitiilor, in general, mai mici. Sherman este insa de parere ca firmele ce detin lumi virtuale ca business pot infrunta totusi o recesiune mai usor decat alte companii.
„Chiar si in perioadele dificile din punct de vedere economic oamenii tot vor sa se distreze”, a explicat Sherman.
In trimestrul 3, cea mai mare infuzie de capital a primit-o publisher-ul Trion – 70 mil.$, de la fondul de investitii Act II Capital.
Unele dintre cele mai de succes lumi virtuale online sunt Secod Life sau World of Warcraft.