, seful App Store, Phillip Shoemaker, are un business propriu – firma GrayNoodle, prin care comercializeaza pe magazinul Apple propriile creatii.
Insa Shoemaker nu este altul decat cel care da (sau nu da) „o.k.-ul” dezvoltatorilor externi de aplicatii pentru ca acestia sa isi poata comercializa propriile programe pe magazinul online de aplicatii al Apple, App Store.
El a aprobat publicarea pe App Store a mai multor aplicatii care ii apartin, precum Animal Farts, Blue Flame sau iWiz. Aceasta din urma este descrisa de insusi creatorul sau ca fiind „o alta aplicatie copilaroasa, dezgustatoare. Dar este amuzanta si ma face sa rad. Nu doar ca poti sa imiti prin intermediul ei sunetul urinatului, dar poti sa adaugi si alte sunete specifice. Plus ca este doar 99 de centi!” – scrie pe App Store.
Nimic din acestea nu ar avea importanta daca Shoemaker nu ar fi persoana ce permite sau nu comercializarea aplicatiilor pe cel mai mare magazin de profil din lume. Job-ul sau consta in interzicerea comercializarii oricaror aplicatii ce ar putea „polua” mintea utilizatorilor.
In luna februarie, Apple a retras peste 4.000 de aplicatii de pe App Store, adica circa 3% din total, pe motiv ca acestea contineau „materiale neadecvate”. Compania a retras aplicatiile ce contineau nuditate dar si unele ce contineau barbati imbracati doar in costum de baie, insa le-a lasat pe cele mentionate mai sus si altele similare.
In apararea lui Shoemaker, oficialii Apple au spus ca aplicatiile au fost introduse pe App Store inainte ca acesta sa fie angajat de companie. Cu toate acestea, scrie presa internationala, unele aplicatii au fost inscrise chiar si la cateva saptamani dupa angajarea sa din 9 martie 2009.
Apple permite crearea de aplicatii pentru iPhone/iPod Touch/iPad si din Romania, acestea trebuind sa treaca prin filtrul oficialilor companiei americane inainte de a fi postate pe magazinul online de aplicatii al Apple.