Vanzarile magazinelor virtuale au scazut in medie cu aproximativ 30%-40% fata de aceeasi perioada a anului trecut, multi dintre proprietari alegand sa-si redeschida afacerea pe site-uri concurente eBay, cum ar fi Amazon.com.
„Daca nu esti o persoana fizica ce scoate un bun spre licitatie, nu ai ce cauta pe site”, a spus proprietara unui magazin virtual de pe eBay. „In ultimul an, am inregistrat vanzari din ce in ce mai scazute. Atunci cand cauti un obiect, primele care apar sunt cele ale licitatorilor, in nici un caz ale magazinelor specializate, si aceasta indiferent de calitate, pret sau timpul de afisare pe site”, a adaugat o proprietara a unui magazin virtual.
Pentru a incuraja sistemul traditional de licitatii online, eBay a inceput pentru acestea o campanie de marketing agresiva, in detrimentul magazinelor. Alt lucru de care proprietarii de magazine virtuale de pe eBay se arata nemultumiti sunt taxele suplimentare pe care potentialul cumparator trebuie sa le plateasca precum si sistemul de cautare incet in cadrul magazinelor.
„Piata magazinelor de pe eBay se deterioreaza incontinuu, starea de acum nu este sanatoasa nici pentru voi nici pentru afacerile noastre. Exista pericolul ca declinul sa devina unul ireversibil”, a scris grupul reprezentantilor magazinelor virtuale de pe eBay oficialilor site-ului de licitatie.
Ca raspuns la aceste nemultumiri, oficialii eBay au spus ca se afla in mijlocul unei reorganizari ce va dura mai multe trimestre dar, intr-un final, se va dovedi benefic cumparatorilor de pe site. Acestia experimenteaza un nou sistem de cautare, Finding 2.0, care este deja in teste pentru un grup mic de utilizatori.
De asemenea, se incearca reducerea si mai mult a fraudelor inregistrate in acest mediu de licitatii online, au sustintul oficialii eBay.