In mediul business romanesc, majoritatea managerilor (43%) folosesc internetul pentru informare, pentru a citi stiri online (36%) si pentru verificarea mailului (21%), arata un studiu realizat de compania de consultanta web si web design Metromind. Cele mai folosite instrumente de comunicare intre clienti si companie sunt newletterele si blogurile.
Principala sursa de informatii a oamenilor de marketing si a antrepenorilor romani este reprezentata de site-urile de specialitate, urmata de revistele de afaceri, a mai aratat studiul.
Jumatate dintre managerii chestionati cred ca o strategie de marketing online ar putea promova produsele companiei, iar 43% considera ca o astfel de strategie permite atragerea atentiei clientilor.
Studiul arata ca 60% dintre managerii companiilor romanesti considera ca au o strategie coerenta de marketing online, in timp ce 14% nu au prezenta in mediul de internet. Restul de 26% dintre companii folosesc internetul doar pentru prezentarea unei pagini proprii, fara a avea o strategie de marketing online.
Dintre cei care folosesc eficient instrumentele de marketing, doar 18% au campanii regulate si consistente de marketing online, ceea ce inseamna ca apeleaza la metode de promovare precum optimizarea motoarelor de cautare (SEO), campanii de bannere online sau publicitatea contextuala.
Dintre managerii companiilor care nu au nici un fel de prezenta online, 36% au declarat ca nu au resursele necesare pentru dezvoltarea unui site, iar 7% considera ca promovarea online nu este necesara pentru afacerea lor pentru ca nu exista alti competitori pe piata.
Intrebati cum ar caracteriza site-ul lor, 91,81% cred ca pagina web a companiei este o brosura de prezentare. Circa o cincime dintre respondenti considera ca site-ul lor este un sistem automat de vanzari, 16,5% cred ca pagina companiei de internet are rolul de secretara, deoarece raspunde multor intrebari. 14,46% dintre participantii la studiu cred ca site-ul este o reclama mai moderna de TV.
In ordinea importantei acordate elementelor site-urilor proprii, majoritatea oficialilor de companii considera ca textul ocupa locul intai, urmat de actualitatea informatiilor, de SEO, de usurinta navigarii, de designul paginii web, de interactivitate, de oferirea de servicii online si de alte elemente grafice.
Studiul a fost realizat pe un esantion de 206 de companii romanesti, raspunsurile fiind colectate in luna februarie si centralizate in luna martie. Obiectivul studiului a fost de a cerceta gradul de penetrare a internetului in cadrul companiilor.
Principala functie a webului in business, la nivelul Europei de Vest, este cea de creare a memoriei corporative pe internet, urmata de crearea de comunitati virtuale si online market reasearch, iar functia de informare este situata pe ultimul loc in ceea ce priveste perceptia managerilor despre rolul internetului.