Avand in vedere ca 1% din populatia globului joaca Farmville in prezent, miscarea Zynga s-ar putea dovedi una foarte importanta atat pentru Facebook, cat si pentru Apple si, bineinteles, Zynga.
Numarul de jucatori ai Farmville este de aproape doua ori mai mare decat ocupantul locului doi pe segmentul jocurilor online, si anume Texas HoldEm Poker, conform AppData. Desi distanta dintre cele doua este impresionanta, Farmville a pierdut circa 20 milioane jucatori de la varful de 83 milioane atins in martie 2010.
In mod clar, Zynga spera ca noua aplicatie pentru iPhone, lansata simultan cu iesirea pe piata a iPhone 4, o va ajuta sa recupereze utilizatorii pierduti. Miza? O „felie” dintr-o piata a jocurilor virtuale online care aproape nu exista acum 3 ani si care in 2009 a generat venituri de 490 mil. $, suma care ar putea ajunge in 2010 la 835 mil. $, conform analistului Justin Smith de la Inside Social Games, citat de presa internationala.
Noua aplicatie debuteaza la putin peste o luna de la zvonurile conform carora Zynga si Facebook ar renunta la parteneriat. Surse din piata sustin ca Zynga plateste catre Facebook 30% din veniturile generate. Zynga genereaza venituri din vanzarea de „bunuri virtuale” si publicitate.
Conform unui studiu de piata publicat joi, circa 90% dintre cei aproximativ 66 milioane de useri acceseaza cel putin o data pe zi jocul, in timp ce 62% de mai multe ori pe zi.
Internautii din SUA vor cheltui in 2010 circa 1,6 mld. $ pe bunuri virtuale, conform unui studiu ThinkEquity.