Astfel, publisherii si companiile amintite anterior renunta la monitorizarea oferita de compania NetBrdige, Trafic.ro. Mai multi publisheri mari au anuntat la finele saptamanii trecute ca vor lua o decizie luni.
La randul sau, publisherul Ringier Romania sustine initiativa, urmand sa ia o decizie privind implementarea efectiva a acesteia in perioada urmatoare.
Prin urmare, SATI va fi folosit ca etalon oficial de masurare a performantelor de trafic ale tuturor site-urilor editate de participantii la aceasta decizie comuna, semnatarii renuntand treptat, incepand de azi, la utilizarea si invocarea oficiala a altor sisteme de masurare a traficului online.
Semnatarii sunt de acord ca decizia nu tine de suspiciuni legate de masuratorile efectuate cu ajutorul altor sisteme, masuratori care au fost foarte utile pentru stadiul in care s-a aflat piata de online pana la lansarea SATI. Este vorba strict de o chestiune principiala, care tine de logica de business – traficul siteurilor din Romania nu poate fi masurat oficial decat de un sistem administrat, auditat si controlat strict de o organizatie independenta, au transmis reprezentanti ai publisherilor mentionati.
SATI este considerat un etalon acceptat de intreaga industrie, fiind detinut de organizatia profesionala a celor mai importanti playeri media – Biroul Roman de Audit al Tirajelor. Trafic.ro este controlat de Netbridge, care detine si agentia de publicitate online Boom.
Pentru inlaturarea oricarei rezerve legate de transparenta rezultatelor de trafic, Departamentul Internet al BRAT a analizat si aprobat in unanimitate, in sedinta din 4 noiembrie 2008, propunerea depusa de Realitatea-Catavencu, Ringier, MediaPro si Gazeta Online ca rezultatele furnizate de SATI sa fie publicate si in ritm zilnic si saptamanal, nu doar lunar.
„Este o decizie fireasca a unei piete ajunse la maturitate. Industria de publicitate nu poate utiliza pentru masurarea performantelor sale decat un sistem independent, o sursa unica si acceptata de intreaga industrie. La fel ca si in alte tari cu un mediu online dezvoltat, si in Romania, pentru tranzactionarea spatiului publicitar va fi utizat un etalon de masura furnizat de o sursa independenta, care furnizeaza date corecte, credibile, comparabile pentru toti membrii sai”, a declarat Arina Ureche, director general BRAT.
Ca urmare a deciziei adoptate astazi, codurile tuturor celelalte sisteme de masurare a traficului pe Internet folosite pana in prezent vor fi eliminate, treptat, din paginile tuturor produselor web ale companiilor si grupurilor media semnatare, acestea urmand sa implementeze si sa faca publice in relatiile contractuale si oficiale numai rezultatele furnizate si auditate de sistemul SATI.