DailyBusiness.ro
: Ati investit la sfarsitul anului trecut in cafenelele Testa Rossa. Cum va evolua dezvoltarea lor?
Marius Ghenea: Am primit un feedback pozitiv dupa lansarea brandului Testa Rossa. Ne-am gandit ca in viitorul apropiat sa extindem cafenelele prin franciza. Acest tip de dezvoltare are avantajul consolidarii imaginii, eficientei, are avantajul faptului ca este condusa de un antreprenor care cunoaste profilul consumatorilor locali. Nu avem insa un numar de francize pe care ne propunem sa-l atingem.
DB: Ce suma va trebui sa plateasca cel care vrea sa preia franciza?
MG: In medie aproximativ 100.000 de euro, in amenajare, costurile pe trei luni. Daca este insa vorba de cafenele mai mari, putem vorbi chiar de 200.000 de euro. Pretul se poate modifica, de pilda, daca cineva are deja disponibila o locatie proprie pentru cafenea. Insa ceea ce ne intereseaza cel mai mult este locul unde este amplasata cafeneaua. Preferam un antreprenor cu o locatie inchiriata intr-o zona centrala, decat pe cineva cu o locatie proprie, insa intr-o zona periferica.
Ne-am gandit totodata sa extindem franciza Testa Rossa si in Bulgaria. Avem deja cateva cereri de la persoane din Varna si Sofia.
DB: In ce domenii va mai ganditi sa faceti achizitii in urmatoarea perioada?
MG: Momentan port discutii cu magazine online din domeniul IT&C, de fashion, jucarii si turism. Ca si dinamica, online-ul sta mai bine decat mediul offline. Nu am insa un numar de site-uri fix sau o suma fixa alocata achizitiilor din online. Nu iau decizia de a achizitiona sau nu in functie de suma disponibila sau de un numar fix propus anterior, ci in functie de randament. Daca o investitie merita finalizata, o voi face.
DB: Ce planuri aveti cu investitiile deja realizate pana in prezent?
MG: Impreuna cu cei de la Gravity Design vrem sa ducem la bun sfarsit un proiect pilot – o florarie offline, pe care vrem sa o deschidem in luna martie in cadrul Baneasa Shopping Center. Deocamdata este la nivelul de testat piata. Daca prinde, vom vedea cum il dezvoltam.
DB: Si in ceea ce priveste restul afacerilor dumneavoastra?
MG: Am vrea sa extindem agentia de publicitate Casia Communications, care promoveaza conceptul de reclama in oglinda, si in Iasi si in Cluj. Este un tip de reclama dinamica, neconventionala si cred ca lumea va apela din ce in ce mai mult la acest tip de publicitate.