Raportul, care acopera ultimul trimestru al anului 2006, se bazeaza pe datele oferite de cele mai mari companii furnizoare de servicii postale din Marea Britanie. Studiul a scos in evidenta faptul ca volumul de direct mail-uri trimise pe Internet de la an la an a crescut cu aproximativ 52%, in timp ce volumul de servicii de marketing prin companii postale traditionale a scazut constant.
Declinul volumului de servicii de marketing prin posta clasica reflecta faptul ca pe Internet se poate face o mai buna targetare a clientilor, precum si dezvoltarea campaniilor desfasurate simultan pe mai multe canale. Acest lucru a dus la cresterea incasarilor furnizorilor de produse si servicii, in paralel cu cresterea calitatii serviciilor oferite.
„Cresterea continua a e-mail-urilor de marketing subliniaza inca o data importanta si eficacitatea acestui mediu de comunicare”, a spus Richard Gibson, presedinte al Direct Marketing Association, citat de presa internationala.
Gibson a subliniat de asemenea pericolele pe care le pot pune mail-urile nedorite: „Spam-urile pot diminua rata de folosire a e-mail-urilor, putand totodata afecta grav imaginea brand-urilor”, a spus acesta.
Pentru realizarea studiului au fost folosite date furnizate de 75% din ISP-istii (furnizori de servicii Internet – n.r.) din Marea Britanie.