Conform statisticilor facebrands.ro, numarul de
utilizatori de Facebook in Romania este de 4.719.000, ceea ce reprezinta un
numar important de clienti potentiali care, daca sunt targetati corect vor
deveni, mai devreme sau mai tarziu clientii brandului care reuseste sa comunice
intr-un mod eficient beneficiile si avantajele competitive pe care le prezinta
in fata concurentei, cu scopul ca in
momentul in care intervine o nevoie specifica a consumatorului, acesta sa stie
cum sa mearga direct la tinta pentru a-si satisface aceasta nevoie printr-un
produs sau serviciu cu care este deja familiar, chiar daca este la prima
experienta de cumparare.
Companiile romanesti incep sa constate potentialul pe care il prezinta
comunicarea online si din ce in ce mai multi antreprenori autohtoni devin
constienti ca nu este suficient sa aiba doar un site de prezentare, pe care
sa-l neglijeze in ideea ca cine vrea sa le afle oferta poate oricand sa dea un
telefon, telefon pe care cu siguranta il va gasi pe site-ul acela pierdut
intr-un colt al internetului pozitionat pe ultimele pagini ale motoarelor de
cautare. Astfel, cu pasi mici, dar siguri, companiile roamnesti incep sa
descopere si sa exploateze potentialul pietei online.
De notat este faptul ca nu exista limite in ceea ce priveste domeniul de
activitate. De la servicii de curatenie, la produse electronice sau
constructii si materiale de constructii, orice firma isi poate descoperi si
exploata potentialul de dezvoltare online. Printre companiile romanesti, foarte
active in comunicarea online este producatorul de sisteme de pardoseli
profesionale, vopsele, tencuieli si produse conexe Romtehnochim. Cei de la
Romtehnochim au reusit sa-si dezvolte si sa-si prezinte produsele sub brandul
EMEX, un brand care se afla pe trend ascendent in ceea ce priveste
vizibilitatea si imaginea online.
Eforturile
indreptate indreptate pe marketingul si comunicarea online s-au concentrat,
intr-o prima faza pe optimizarea pentru motoarele de cautare astfel incat
solutiile propuse sub brandul EMEX sa
apara utilizatorilor in cautare de variante viabile, pe site-ul dedicat
marcii, www.emex.ro. O atentie deosebita s-a
acordat dezvoltarii unui continut complex care sa cuprinda toate informatiile
relevante pentru produs astfel incat clientul potential sa fie pus in tema cu
tot ceea ce presupune solutia pe care o cerceteaza. Prin continutul dezvoltat
se doreste ca potentialul client sa ajunga sa ia o decizie de cumparare
documentata, asigurandu-se ca alege exact solutia de care nevoie pentru
proiectul sau de constructii.
„Comunicarea si
marketingul online ne-au adus, indiscutabil beneficii, care se reflecta si in
vanzari. Trebuie sa implicam consumatorul, sa construim o relatie cu acesta,
sens in care ne-am decis sa implementam in saptamanile viitoare un blog, ce speram sa
asigure o mai mare interactiune cu utilizatorul produselor noastre. Retelele
sociale prezinta deasemeni potential pentru ca o astfel de relatie sa fie
construita. Bradul Emex este activ prezentat si pe Facebook unde, dincolo de
pagina de firma sau grupuri, avem chiar un mini-site Emex by Romtehnochim, in jurul caruia am reusit sa construim
deja o comunitate de peste 15.000 de utilizatori, cu ajutorul carora vom
dezvolta noi solutii sub brandul nostru”, spune Adrian Petre, Director General
Romtehnochim, companie detinatoare a marcii inregistrate EMEX.