Codul de conduita propus reuneste reguli de responsabilitate agreate de websiteurile aderente, atat din perspectiva continutului, cat si a publicitatii afisate, si a unor minime reguli in ce priveste activitatile de comert electronic.
Codul de autoreglementare care sta la baza acestui proiect va fi adoptat la urmatoarea Adunare Generala a Asociatilor IAB Romania din 26 octombrie si va fi prezentat intregii piete romanesti de Internet.
Referitor la acest proiect, Cristi Parvan, vicepresedinte IAB Romania, a declarat ca „Marca de incredere IAB nu introduce responsabilitatea pe Internet, ci doar o certifica. Acest demers de autoreglementare este asumat de IAB Romania, asociatia care reuneste principalii jucatori din industria de advertising pe Internet, si se adreseaza tuturor siteurilor publice din Romania. Codul de conduita propus reuneste reguli de responsabilitate agreate de websiteurile aderante si asigura pentru public certificarea respectarii acestor reguli”.
Pozitia lui este sustinuta atat de Ionut Oprea, director executiv IAB Romania, cat si de jucatori importanti din mediul online.
„Acest cod si marca de incredere care atesta respectarea lui vor oferi recunoasterea publica, in fata utilizatorilor si a clientilor de publicitate, pentru meritul unui site de a respecta un set clar de principii etice. In plus, marca de incredere va fi completata de un mecanism de feedback, care va permite raportarea facila in cazul unei incalcari, reale sau percepute, a codului etic”, a declarat Ionut Oprea.
El a subliniat ca noul cod de conduita, despre care DailyBusiness.ro a scris si anterior, a fost votat de majoritatea publisherilor si agentiilor de publicitate de pe piata online din Romania. „Nu pot oferi un numar exact. Important este ca incercam sa cooperam cat mai bine in acest demers important”, a spus Oprea.
La randul lui, Dragos Stanca, managing director F5, parte a Realitatea-Catavencu, a spus ca „prin proiectul ‘Marca de Incredere’, initiat de IAB, se face un mare pas inainte: se certifica nu doar faptul ca un site respecta regulile tehnice, ci si, poate si mai important, pe cele etice”.
Totodata, in cadrul AGA IAB au fost desemnati prin votul membrilor prezenti si 3 membri noi in Consiliul Director al Asociatiei, precum si presedintele asociatiei, pozitie in care a fost reconfirmat Cristian Petriceanu.
Astfel, incepand de ieri, din Consiliul Director al IAB Romania fac parte Alex Visa, managing partner Hyperactive, Ana Maria Bogdan, ca reprezentanta a regiei AdEvolution si Cristian Petriceanu, ca reprezentant al InformMedia, care a fost reales Presedinte al Asociatiei.