La o zi dupa ce Yahoo a anuntat parteneriatul cu Google, in urma caruia compania detinatoare a celui mai mare motor de cautare din lume va putea folosi o parte din spatiul publicitar al Yahoo pentru a vinde reclama, Microsoft a contactat grupuri de avocatura care au influenta mare pe langa autoritatile de reglementare din Washington.
Conform unor surse din piata citate de Reuters, compania de software a declarat intr-un email catre unul dintre aceste grupuri ca „o intelegere intre Google si Yahoo ar limita alegerile advertiserilor si ale publisherilor” si „ar distruge alternativele concurentilor”.
Microsoft considera ca Google si Yahoo isi vor permite sa dicteze un pret minim pe piata publicitatii pe motoarele de cautare din SUA, lucru care ar afecta negativ afacerile concurentei, printre care si Microsoft.
Microsoft se opune oricarui acord intre Google si Yahoo, a reamintit Jack Evans, purtatorul de cuvant al celui mai mare producator de software din lume.
„Pozitia noastra a fost clara inca din aprilie. Daca acordul dintre Google si Yahoo se va realiza, acest lucru va aduce peste 90% din piata de advertising in mainile Google”, a spus Evans.