Microsoft a concurat pentru achizitionarea unei parti din Facebook cu rivalii de la Google. Suma oferita de Google nu a fost facuta publica.
Suma mare pe care o plateste Microsoft indica importanta pe care o acorda companiile mari retelelor sociale cu multi utilizatori inscrisi, desi acei utilizatori inca nu aduc venituri semnificative. Conform analistilor, Facebook va atinge anul acesta punctul de break-even, la o cifra de afaceri de circa 150 mil. $.
Oficialii Microsoft si ai Facebook sustin ca cei 240 mil. $ ce urmeaza a fi platiti de Microsoft sunt justificati, intrucat Facebook incepe sa gaseasca modalitati de a scoate bani de pe urma numarului mare de membri ai retelei sociale.
„Suntem multumiti de datele economice ale acestei afaceri”, a spus Kevin Johnson, director de servicii Microsoft.
Facebook reprezinta o oportunitate reala pentru companiile de advertising online, in parte deoarece acestea pot targeta cu o mai mare exactitate preferintele oamenilor de pe site, acestia publicand pe reteaua sociala date personale cum ar fi locatia, sexul, varsta sau muzica preferata.
Pana la finalul lui 2007, companiile de advertising vor investi circa 900 mil.$ pe retelele sociale online din SUA si aproximativ 335 mil. $ pe site-urile similare din afara SUA, conform companiei de cercetare eMarketer.
Cei 240 mil. $ platiti de Microsoft vor fi folositi de Facebook pentru diversificarea serviciilor, cumpararea de echipament si angajari suplimentare, necesare pentru extinderea Facebook in Europa, in diferite alte limbi. Mark Zuckerberg, presedintele si fondatorul retelei sociale, a spus ca doreste sa angajeze pana la finalul lui 2008 inca 400 de angajati.
Facebook are in prezent mai mult de 300 de angajati si o baza de circa 47 milioane de utilizatori inscrisi pe reteaua sociala.