Producatorul de software Microsoft, urmareste sa se apropie de principalii sai rivali Google si Yahoo, pe o piata globala de publicitate online estimata la 40 miliarde dolari (27,4 mld.euro), axandu-se pe vanzarea de publicitate prin intermediul link-urilor de cautare pe Internet.
In august anul acesta, Microsoft a hotarat sa preia compania aQuantive pentru 6 miliarde de dolari (4 miliarde de euro), cea mai mare achizitie din istoria companiei Microsoft.
„Daca privim la peisajul celorlati competitori sau la alte companii din acest domeniu, noi nu numai ca avem tehnologia si capacitatea de dezvoltare, dar avem si inclinatia de a investi pe termen lung”, a spus Kevin Johnson, presedintele diviziei de platforme si servicii al Microsoft, citat de presa internationala.
Johnson a mai spus ca intentioneaza ca site-urile companiei, precum MSN.com sau emailul Windows Live, sa reprezinte 10% din toate vizualizarile pe Internet, fata de 6%, cat detine in prezent.
De asemenea, acesta vrea ca procentul minutelor petrecute pe site-urile companiei sa creasca de la 17% la 20%.
Potrivit firmei comScore, Microsoft a inregistrat in septembrie10% din piata de cautare pe Internet, compania planuind sa creasca acest procent la 30%. Microsoft tinteste sa obtina 40% din banii veniti din platformele de publicitate digitala, fata de 6%, cat are in prezent.
Dupa achizitionarea aQuantive, Microsoft isi propune sa investeasca anul acesta in noi centre de date si servere, investitie ce se va plasa intre 1,5 si 1,7 miliarde dolari (1-1,16 mld. euro).