Pe urmatoarele locuri in topul surselor de informare sunt recomandarile personale si website-urile care ofera comparatii intre preturile produselor oferite de mai multe firme.
Astfel, 76% dintre internauti iau decizia de a cumpara un obiect sau un serviciu ca urmare a informatiilor gasite prin folosirea unui motor de cautare, in timp ce 72% se bazeaza pe opiniile exprimate de alte persoane. Site-urile de preturi comparative ii ajuta pe 61% dintre cumparatori sa se hotarasca de unde vor cumpara.
40% dintre cumparatorii online si-au schimbat parerea despre ce brand sa achizitioneze dupa ce au facut cercetari pe Intenet. Studiul Mediascope a reliefat astfel puterea pe care un website bine realizat o poate avea asupra deciziei cumparatorilor. 59% dintre cumparatorii online au spus ca website-urile unor branduri cunoscute pot influenta definitiv decizia daca vor cumpara sau nu de la companiile respective.
80% dintre utilizatorii de Internet din Europa au cumparat cel putin un produs online in 2007, in crestere cu 3% fata de 2006 si dublu fata de 2004, mai releva studiul companiei de cercetare online.
In ultimele sase luni ale lui 2007, europenii au realizat 1,3 mld. de tranzactii online, valoarea medie a unei tranzactii fiind de 747 euro. Tarile cu cele mai multe tranzactii in ultimele sase luni au fost Anglia (486 milioane tranzactii) si Germania (342 milioane tranzactii). Cei mai mari cheltuitori au fost norvegienii, care au realizat in medie tranzactii online in valoare de 1.203 euro.
Numarul persoanelor care au comandat online telefoane mobile a crescut de la an la an cu 33%, cel al persoanelor care au achizitionat produse financiare a crescut cu 22%, in timp ce numarul persoanelor care au cumparat online accesorii si mobilier pentru casa a crescut cu 18% in 2007.
Cele mai cautate produse online in 2007 au fost biletele de calatorie, urmate de biletele de vacanta si de carti. Femeile se axeaza in special pe cumparaturi din sfera vestimentara, in timp ce barbatii cumpara bunuri electronice si electrice.