Cele doua companii se afla in discutii pentru un potential parteneriat inca de acum doi ani, insa abia din iulie au inceput efectiv lucrul pentru crearea softului necesar acestui proiect, conform Forbes.
O prima versiune test ar urma sa fie pusa in functiune luna viitoare.
Aceasta, precum si versiunile viitoare, vor permite utilizatorilor sa isi sune prietenii de pe site-ul MySpace prin apasarea unui link ce va aparea dedesubtul pozelor acestora. Parteneriatul este reciproc, astfel incat toti utilizatorii care se inscriu pentru a folosi Skype vor fi totodata invitati sa-si faca cont si pe MySpace.
Utilizatorii vor putea respinge sau accepta apelurile, sau, daca doresc, pot bloca pe unii dintre cei inscrisi pe site pentru a nu mai primi nici un apel de la acestia.
Anuntul primei versiuni-test vine la scurt timp dupa ce oficiali ai eBay, cea mai mare companie de licitatii online la nivel mondial, au admis ca au platit cu 1 mld. $ mai mult decat trebuia pentru Skype, care si-a redus valoarea de piata cu 50% fata de momentul achizitiei.
eBay a achizitionat Skype in 2005 contra sumei de 2,6 mld. $.
Oficialii MySpace spun ca in fiecare luna circa 110 milioane de utilizatori unici intra pe site si ca circa 8 milioane folosesc in mod frecvent chat-ul pe reteaua sociala. Reprezentantii Skype au anuntat ca pana in prezent mai mult de 220 milioane de utilizatori au descarcat software-ul companiei, care este detinuta de eBay.
Contractul dintre Skype si MySpace va aduce noi clienti companiei de telefonie pe Internet, dar, spun analistii, ramane de vazut daca acest lucru va genera si clienti platitori, a scris Forbes. Skype a generat in ultimele 12 luni venituri de 285 mil.$, echivalentul a doar 1,30$/utilizator.
Similar cu serviciul traditional oferit de Skype, telefoanele initiate intre membrii MySpace vor fi gratuite. Utilizatorii vor plati insa daca doresc sa foloseasca Skype pentru a initia apeluri pe telefoanele mobile sau telefoanele fixe, precum si daca doresc sa foloseasca servicii suplimentare precum mesageria vocala.
Incasarile provenite din aceaste activitati vor fi impartite intre MySpace si Skype, oficialii companiilor neoferind mai multe detalii in ceea ce priveste procentele ce urmeaza sa revina fiecareia.
Analistii au subliniat insa ca adevarata miza din spatele acestui contract o reprezinta extinderea acoperirii pentru Skype. Serviciile companiei sunt folosite la scara mare in Europa, dar Skype nu a reusit cu adevarat sa intre puternic pe piata din SUA. MySpace in schimb, are un succes foarte mare in acea regiune, in ciuda competitiei acerbe cu alte site-uri sociale precum HI5, Bebo, Friendster sau Facebook. Doar 6,7% dintre utilizatorii Skype folosesc si serviciile de mesagerie instanta a MySpace.
Printre intrebarile pe care si le pun in prezent analistii, ca urmare a anuntului companiilor, este si aceea daca acest contract va ajuta MySpace in lupta cu rivalul direct Facebook, sau Skype va lansa un astfel de parteneriat si cu alte retele sociale online. Raspunsul dat de oficialii Skype a fost unul evaziv. „Dorim sa facilitam dialogurile si comunicarea la nivel mondial si vom fi disponibili oriunde este nevoie de serviciile noastre”, a spus Don Albert, vice presedinte al Skype.
MySpace are o baza de 188 de milioane de utilizatori inscrisi pe site, in timp ce Facebook are 47 milioane, conform datelor oferite de cele doua companii.