Site-ul Photobucket.com, care detine sute de mii de fotografii, permite utilizatorilor sa isi incarce propriile creatii si sa le personalizeze prin capturi de imagini sau de muzica.
Ulterior, imaginile pot fi trimise prin linkuri catre alte site-uri sau bloguri. Multe din profilurile create de utilizatorii MySpace contin imagini preluate din Photobucket, astfel ca reteaua sociala ar avea mult de castigat de pe urma acestei tranzactii.
O mare parte din veniturile Photobucket provine din vanzarile de publicitate si din vanzarea de pachete premium, care ofera utilizatorilor mai mult spatiu pe paginile personale.
Site-ul de fotografii a avut in luna martie 14,2 milioane de vizitatori unici, dublu fata de numarul de vizitatori ai site-ului rival Kodak.com in acea perioada, conform cercetarilor Nielsen/Net Ratings.
Propunerea MySpace de a cumpara Photobucket vine dupa o perioada in care reteaua sociala a blocat accesul la imaginile site-ului de fotografii pentru ca prin preluarea acestora pe paginile utilizatorilor erau inserate si reclamele aferente.
Pentru MySpace, achizitia Photobucket ar reprezenta a doua mare tranzactie sub conducerea lui Peter Levinsohn, presedintele Fox Interactive Media (detinatorul retelei MySpace). Acesta a cumparat in februarie Strategic Data Corp., o firma ce dezvolta softuri adresate advertiserilor care doresc sa targeteze grupuri specifice de consumatori
Tranzactia inca se negociaza, conform sursei citate de publicatia nord-americana.