- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Napster renunta la protejarea melodiilor si revine la formatul MP3

07 Jan, 12:14 • Redactia DailyBusiness
Napster Inc., unul dintre cele mai mari magazine online de muzica, va incepe din al doilea trimestru al lui 2008 sa vanda muzica exclusiv in format MP3, renuntand astfel la formatul folosit in prezent care, desi elimina unele probleme de copyright, s-a dovedit a nu fi popular in randul utilizatorilor, a scris Forbes.
Napster renunta la protejarea melodiilor si revine la formatul MP3

Napster vinde in prezent muzica protejata de un soft creat de Microsoft (digital rights management – DRM) care impiedica multiplicarea melodiilor sau distribuirea de track-uri intre persoane.

Foarte multi utilizatori s-au aratat insa nemultumiti de protectia DRM, mai ales din cauza problemelor de compatibilitate cu unele playere si din cauza faptului ca melodiile nu pot fi mutate de pe un computer pe un altul, au subliniat oficiali ai Napster.

Miscarea Napster vine ca urmare a faptului ca mai multe case de productie mari, cum ar fi EMI Group, Vivendi sau Warner Music Group au inceput sa vanda si ele muzica in format MP3. In anii precedenti, acestea comercializau si ele muzica protejata.

„Ne bucuram ca industria muzicala nu mai dezaproba atat de vehement vanzarea de muzica in format MP3. Sunt convins ca imediat ce vom incepe sa vindem muzica in acest format, compatibil cu toate playerele, inclusiv iPod-urile, afacerile noastre vor urca”, a declarat Chris Gorog, director executiv al Napster.

Napster a devenit cunoscuta in anii ’90 ca fiind prima companie mare care comercializa muzica online in format MP3. Autoritatile au considerat insa ca o fac in mod fraudulos, fiind in cele din urma dati in judecata in 2001, serviciul fiind inchis.

In 2003, Napster si-a reinceput activitatea, respectand insa legile copyright-ului. In prezent, Napster are peste 750.000 de abonati care folosesc serviciile de download ale companiei.

Urmărește Daily Business pe Google News