News Corp., detinut de mogulul media Rupert Murdoch, si NBC Universal, au apelat la AOL, MSN si Yahoo!, cei trei mari rivali pe online ai YouTube, pentru a oferi internautilor accesul gratuit la serviciu, anunta serviciul online CNET.
Utilizatorii vor putea viziona clipuri muzicale, seriale TV si filme integrale, precum „The Devil Wears Prada” si „Borat”, dar si succese de box-office ale Universal Studios, precum „The Bourne Supremacy”. O mica parte din materialele prezente pe site vor fi vandute intr-un mod asemanator celui practicat de iTunes.
Analistii media sunt de parere ca acest nou parteneriat va schimba profund piata video online, deoarece va fi pentru prima data cand filme artistice vor putea fi vizionate integral si gratuit.
YouTube ofera spre vizionare clipuri cu o durata medie de cinci minute.
In timpul unei teleconferinte ce a avut loc vineri, Peter Chernin, directorul general al News Corp., si Jeff Zucker, directorul general al NBC Universal, au declarat ca i-au propus deja directorului general Google, Eric Schmidt, sa se alature noului business.
Noul serviciu beneficiaza deja de un contract de colaborare si cu reteaua MySpace, iar veniturile din publicitate se vor imparti intre proprietarul site-ului, News Corp si NBC.
Serviciul se va finanta prin publicitate, cele doua consortii media semnand deja contracte de reclama cu grupuri precum Cadbury Schweppes, Cisco Systems, General Motors sau Intel.
Cele doua consortii media vor forma o noua companie, cu sedii in New York si Los Angeles, care va controla site-ul.
Valoarea pietei de publicitate online din SUA a fost de 410 milioane de dolari (306,6 milioane de euro) in 2006 si se estimeaza dublarea acestei valori pentru anul in curs, a informat firma de cercetare eMarketer.
„In mod evident, aceasta nu inseamna moartea YouTube. Intotdeauna am crezut in puterea si beneficiile distribuirii neingradite si suntem dispusi sa discutam cu oricine doreste sa accepte conditiile noastre economice si distribuirea in cadrul legal al drepturilor de autor” a declarat Chernin, directorul general al News Corp.
Gigantii media americani au devenit tot mai ingrijorati de faptul ca site-urile web, in special YouTube, atrag mai multi vizitatori decat totalul cumulat al variantelor online ale marilor retele TV din SUA.
NBC si News Corp au incercat sa atraga de partea lor in acest proiect atat pe Viacom, cat si CBS, in timpul unor discutii de anul trecut, insa fara nici un rezultat. Achizitia YouTube de catre Google, printr-o tranzactie de 1,75 miliarde de dolari in noiembrie 2006, a creat premisele lansarii acestui serviciu gratuit, in vara lui 2007.