Oficialii NBC au anuntat ca sunt nemultumiti de contractul financiar pe care il au cu Apple, cerand acestora din urma cresterea preturilor de download a clipurilor video, scrie CNet News. Apple a raspuns precizand ca daca ar da curs cererilor NBC Universal, pretul de download al unui clip ar creste de la 1,99$ la 4,99$.
Ruperea contractului dintre NBC Universal si Apple ar putea avea o importanta mare pe termen lung, aceasta putand fi inceputul unei lupte prelungite intre Apple si alte companii media, asupra intaietatii in ceea ce priveste stabilirea preturilor pe iTunes, spun analistii.
Creatorii de muzica, filme si showuri TV par din ce in ce mai determinati sa oblige Apple sa-si schimbe strategia de pret pe magazinul online iTunes.
„Consider ca perceptia generala in aceste industrii este una care dezaproba politica de preturi a Apple, care lucreaza in defavoarea companiilor media”, a spus Chris Castle, avocat care a reprezentat Napster intr-o serie de procese.
Mai multe nume din industria muzicala, incluzand publisheri dar si cantareti, doresc ca Apple sa devina mai flexibila in ceea ce priveste politica preturilor. In momentul de fata, Apple vinde melodii prin iTunes la un pret fix, de 99 de centi bucata.
NBC Universal, detinuta de General Electric, este prima companie care a declarat direct nemultumirile in acest sens, renuntand la contractul cu iTunes.
Playerul iPod al companiei Apple se bucura de succes, conform analistilor, in special datorita magazinului online iTunes si preturilor stabile si destul de mici de acolo.
„Atata timp cat Apple vrea sa vanda showuri TV si filme, are tot interesul sa pastreze contractele cu companiile mari”, a spus Susan Kevorkian, analist al IDC. Pentru a face aceasta, Apple trebuie sa atraga si sa pastreze companii mari din industria media, pastrand totodata preturile cat mai scazute pentru a nu pierde clienti, a completat Kevorkian.
Apple a vandut pana in momentul de fata peste 100 de milioane de playere iPod.