„Rata de retentie a utilizatorilor Twitter, sau numarul de utilizatori ce folosesc serviciul a doua luna dupa inscriere, este in prezent de circa 40%”, a declarat David Martin, vicepresedinte al Nielsen Online.
„Pentru ultimele 12 luni, rata retentiei este de sub 30%”, a adaugat Martin, citat de Reuters.
Twitter a atras in luna februarie peste 7 milioane de vizitatori unici, comparativ cu 475.000 in aceeasi perioada a anului precedent.
Oficialul Nielsen Online subliniaza insa ca o rata de retentie scazuta va limita cresterea site-ului foarte mult pe termen lung.
„Pur si simplu la un moment dat se vor ‘termina’ utilizatorii noi, care sa recupereze din cei pierduti”, a spus David Martin.
Oficialul companiei de cercetare a subliniat ca Facebook si MySpace, cele mai mari retele sociale din lume, aveau in perioada de maxima crestere o rata de retentie de doua ori mai mare decat are Twitter in prezent. Ambele au in prezent rate de retentie de circa 70%, conform lui Martin.
„Twitter s-a bucurat de o crestere frumoasa in ultimele luni, dar nu va putea sustine aceasta evolutie fara sa stabileasca un nivel de loialitate mai ridicat”, a incheiat vicepresedintele Nielsen Online.
Printre personalitatile si companiile inscrise pe Twitter se numara Oprah Winfrey, Britney Spears, Ashton Kutcher sau Shaquille O’Neal. In Romania, pe Twitter sunt prezente companii precum LG Romania, Orange si Vodafone Romania, ArboInteractive sau Vinexpert.