Nielsen, care a detinut timp de zeci de ani suprematia asupra cercetarilor privind rating-ul televiziunilor, s-ar putea confrunta cu gigantul Google, interesat de piata de publicitate mondiala.
Ultima oara cand The Nielsen Company a avut concurenta atat de puternica a fost in anii ’80, prin aparitia pe piata a unei tehnologii revolutionare (pe atunci) in materie de relevare a ratingului televiziunilor, tehnologie folosita de compania AGP.
Anthea Stratigos, CEO si co-fondator al Outsell, spune ca „Google nu numai ca a schimbat structura industriei informationale, dar si-a propus sa ajunga o companie 100 mld. dolari”.
Intr-o conferinta realizata cu ocazia anuntarii rezultatelor financiare din 2006 ale The Nielsen Company, Brian West, directorul financiar al companiei a admis faptul ca piata aceasta, datorita profiturilor foarte mari, ar putea atrage Google.
„Companiile vor sa intre pe aceasta nisa, deoarece industria reclamelor televizate are o valoare de aproximativ 51,5 mld. euro, mult mai mare decat valoarea inregistrata de nisa reclamelor pe internet”, a spus West, adaugand ca se poate intelege de ce Google ar vrea sa-si faca simtita prezenta pe aceasta piata.
„Oficialii companiei incearca sa fie la curent cu miscarile competitorilor”, a mai spus West. In acelasi timp, a fost de acord ca parteneriatul dintre Google si producatorul de set-top-box-uri EchoStar, ar putea deveni o amenintare.
Deocamdata insa, West a afirmat ca alianta cu EchoStar pare sa se fi limitat, deocamdata, la a tine evidenta numarului de vizionari de reclame pe suportul digital set-up box.
Participantii la conferinta au observat folosirea deliberata a termenului „deocamdata”, reprezentantul Nielsen fiind constient de schimbarile bruste de strategie pe care ar putea sa le practice Google si EchoStar.