Numarul de inselaciuni pe Internet a scazut comparativ cu 2006 dar valoarea pierderilor a crescut cu peste 40 mil. dolari (25 mil. euro).
In Romania, doar 1,5% din comenzile online sunt tentative de frauda, din acestea insa doar una sau doua pe luna au succes, a declarat intr-un interviu pentru DailyBusiness Carmen Sebe, director executiv al companiei de plati electronice autohtone GeCad ePayment.
Raportul FBI mentioneaza ca barbatii au pierdut in medie 765 dolari (489 euro) comparativ cu 552 dolari (353 euro) in cazul femeilor, in urma fraudelor online din SUA.
Sumele de bani pierdute cresc odata cu varsta, astfel victimele de maxim 20 de ani au pierdut in medie 385 dolari (246 euro) comparativ cu 760 dolari (486 euro) in cazul persoanelor de peste 60 ani.
Inselaciunea cea mai folosita a fost fraudarea licitatiilor, prin care cumparatorul primeste alt produs decat cel pentru care a platit. Al doilea tip de inselaciune a fost nelivrarea produsului pentru care s-a platit.
In 50% dintre inselaciuni a fost vorba de sume mai mici de 1.000 dolari (639 euro).
Cresterea pierderilor a fost cauzata de aparitia a noi metode de fraudare si punerea in vanzare pe Internet a unor bunuri cu valori mari.
„Observam din ce in ce mai multe procedee ce promit castiguri mari si rapide, obtinute chiar de acasa, iar aceste lucruri inseamna ca nivelul fraudelor va creste”, a declarat John Hambrick, reprezentant al comisiei Internet Crime Complaint Center, care centralizeaza fraudele pe Internet.
„Insa sunt optimist ca oamenii vor incepe sa se obisnuiasca cu procedeele de fraudare, iar noi vom continua sa ii informam cu privire la riscuri”, a adaugat acesta.
Principala metoda folosita pentru fraude este, conform agentului FBI, cea a spamului.
„Un infractor virtual mizeaza pe castiguri de sub 1% din toate mesajele spam pe care le trimite, insa acest lucru ii permite totusi sa castige bani rapid”, a mai spus Hambrick.