Compania EuroDns din Luxemburg a cheltuit 100.000 euro pentru achizitionarea unor domenii de Internet cu nume generice. Printre acestea, se regasesc nume precum 7th.com, chaptereleven.com sau microfinancing.com.
Profitul investitiei va proveni din folosirea domeniilor respective pentru afisarea de reclame, venitul fiind generat de utilizatorii ajunsi accidental pe site-uri.
„Domeniile acestea vor amortiza in termen de doi ani investitia initala. Ulterior, probabil ca le vom vinde pe un pret mare unor companii care chiar vor sa realizeze un business bazandu-se pe aceste nume”, a declarat Xavier Buck, director executiv al EuroDns.
„Lumea de abia incepe sa decopere valoarea acestor noi active”, a continuat Buck.
O alta afacere consta in a cumpara sau construi site-uri cu denumiri apropiate de unele cunoscute, astfel ca vizitatorii le acceseaza din greseala.
Anul trecut, un numar de 106 de domenii au produs venituri din reclame de peste 100.000 dolari. Unul dintre ele a generat aproximativ 9,5 milioane dolari. Banii au provenit din reclamele afisate pentru internauti incepatori sau oameni care cauta un domeniu cu un nume similar si, din graba, tasteaza gresit.
Procesele cu companii mari care doresc sa-si recupereze domeniul cumparat de o persoana fizica au creat o imagine negativa industriei „domeniilor de Internet”.
Ca urmare a acestei situatii, fonduri de investitii au investit milioane de euro in firme care folosesc aceasta practica. De exemplu, doua firme din Los Angeles, Demand Media si Oversee.net controleaza sute de astfel de domenii si au atras aproximativ 400 milioane dolari de la investitori.
„Credem ca este o industrie aflata la inceput si care se indreapta cu pasi mari spre profesionalizare. Este o industrie legitima in totalitate”, au declarat oficiali ai investitorilor, citati de New York Times.
Increderea investitorilor in dezvoltarea publicitatii online de acest gen este atat de mare incat unele companii de acest tip planuiesc listarea la bursa.