Dorsey, care in 2008 a renuntat la functia de CEO si a devenit presedinte al Twitter, va juca un rol mai activ in conducerea companiei si va ramane in acelasi timp si CEO-ul furnizorului de solutii de plati mobile Square Inc.
Twitter trebuie sa devina „mai abordabil”, a spus Dorsey, care va conduce si dizivia de dezvoltare.
Potrivit analistilor, noul CEO va trebui sa dezvolte noi produse care sa determine utilizatorii sa petreaca mai mult timp pe site, in contextul in care vanzarile de publicitate ale Twitter din acest an vor reprezenta cam 10% din vanzarile de publicitate ale Facebook.
„Twitter recunoaste ca ar putea avea o problema la nivel de produs. Pentru a se apropia de succesul celor de la Facebook, Twitter trebuie sa fie folosit frecvent de mai multi oameni”, a spus Debra Aho Williamson, analist in cadrul companiei de cercetare EMarketer.
Vanzarile de publicitate ale Twitter s-ar putea tripla pana la 150 milioane de dolari in 2011, potrivit EMarketer.
De asemenea, vanzarile Facebook au atins 1,86 miliarde de dolari anul trecut, iar in luna februarie 2011 retea numara 151 milioane de utilizatori, in crestere cu 35% fata de aceeasi perioada a anului trecut. In acelasi interval, numarul de utilizatori Twitter a crescut cu 16% pana la 23 milioane de dolari.
Dorsey preia functia de CEO de la Dick Costolo, care la randul lui a devenit CEO in octombrie in locul celuilalt co-fondator Evan Williams.