Toate aceste metode se bazeaza pe postarea de informatii interesante pentru targetul tau, plus aplicarea regulii de „o treime”.
Regula treimii inseamna ca o treime din ceea ce postezi pe Twitter trebuie sa fie informatii despre ceea ce esti tu, ca persoana fizica, ca om. Sa nu incerci sa vinzi ceva, sa faci reclama la un serviciu al tau, ci pur si simplu sa vorbesti despre tine, chiar si corelat cu business-ul propriu.
O treime din timpul dedicat Twitter-ului trebuie sa fie alocat raspunsurilor si interactiunii cu followeri. Intr-un final, ultima treime din post-uri trebuie sa fie despre business-ul pe care vrei sa ti-l promovezi, spune Townsend.
„Pana cand nu te-ai stabilit destul de bine pe Twitter (adica minim 500 followeri) nu fii tentat(a) sa incerci sa pui numai posturi despre business-ul tau pe reteaua sociala. Din 10-15 post-uri pe care le pun pe Twitter, zilnic, doar unul singur este reclama la unul din produsele mele”, spune Heather Townsend care sfatuieste userii sa posteze, zilnic, minim 5 post-uri pe Twitter pentru a fi remarcati.
Pentru a putea programa twit-urile, se pot folosi aplicatii precum Hootsuite sau Future Tweets. Unele aplicatii sunt si platite, precum Socialoomph sau Tweetspinner.
Metode pasive de atragere a followerilor implica sa-ti faci reclama la contul personal de Twitter pe cartea ta de vizita, pe website-ul tau, pe blog, in semnatura de e-mail, profilele de pe forumuri.
Puteti folosi in aceste scopuri site-ul acesta, unul dintre cele mai recunoscute in domeniu.
Metoda pasiva atrage persoane care au conturi de Twitter si, daca le place de tine sau ceea ce scrii pe anumite pagini, iti pot da usor follow.
Metoda proactiva implica gasirea de oameni carora sa le dai follow. Aceste persoane trebuie alese selectiv, oameni care au legatura cu interesele tale.
Dupa ce dai follow, nu lasa totul „in voia sansei” ci trimite-le un mesaj in care le spui pe nume si explici de ce le-ai dat follow. In 80% din cazuri acestia te vor urmari si ei, inapoi.
Metoda automata trebuie folosita in mod selectiv si cu grija. Anumite software-uri, precum Tweet Adder, Tweetspinner, Socialoomph sau Pluggio te poate ajuta sa iti gasesti followeri in mod automat. Desi aceste instrumente te pot ajuta in acest scop, nimic nu poate inlocui interactiunea umana, mai spune Townsend.