Numarul celor ce intra pe Internet, introduc datele cardurilor de credit si cumpara, va creste fata de aceeasi zi a anului precedent cu 9%. Ca si comparatie, la biserica (indiferent de religie) sunt asteptate circa 4,5 milioane de persoane in ziua de Craciun.
Va fi prima oara in istorie cand, in Marea Britanie, numarul oamenilor ce achizitioneaza online depaseste numarul credinciosilor ce se duc la biserica, acest lucru subliniind inca o data ca traim „intr-o era a tehnologiei” – Internetul poate fi accesat de pe computere, telefoane mobile, tablete PC sau chiar aparate foto.
De asemenea, se estimeaza ca sute de mii de britanici vor primi cadou tablete PC, precum iPad si Samsung Galaxy. Multi dintre acestia se vor conecta la Internet pe data de 25 decembrie si vor cumpara aplicatii, jocuri sau filme. „Acest lucru nu este surprinzator. Daca primesti un iPad cadou, este absolut normal sa il testezi si, entuziasmat, sa achizitionezi o aplicatie sau mai multe”, este de parere Kat Hannaford, editor la Gizmodo.
Per total, de Craciun, in Marea Britanie, se vor cheltui pentru achizitii online circa 153 milioane lire sterline (180 mil. euro).
Desi aceste date ii vor bucura pe retailerii online, magazinele de aplicatii sau producatorii de gadgeturi, de cealalta parte, reprezentantii bisericii se arata nemultumiti. „Internetul este un lucru minunat. Dar aceste statistici reflecta cat de comercial a devenit ziua sfanta a Craciunului, oamenii uita adevarata conotatiei a zilei de 25 decembrie”, spune Mike Judge, de la Institutul Crestin.
Unele dintre persoanele ce au comentat pe articolul The Telegraph spun ca situatia este anormala.
„Nu sunt religios, dar nu ar trebui sa nu se cumpere nimic in ziua de Craciun, fie online sau traditional. Se pierde semnificatia acestei zile, si magazinele incurajeaza acest lucru – unele dintre ele sunt deschise chiar si pe data de 25 decembrie”, scrie unul dintre ei. „Din pacate este adevarat. Rudele mele stau cu mobilele in mana si pe Facebook de cand au inceput sarbatorile”, scrie un altul. Nu lipsesc insa comentariile ironice – „Ce se poate cumpara in biserica?”.