Astfel, piata globala de cautari online continua sa urcecu o viteza deosebita, atat tarile dezvoltate cat si cele in curs de dezvoltare contribuind la aceasta evolutie, este de parere Jack Flangan, executive vice president al comScore.
La randul sau, analistul Dan Olds de la Gabriel Consulting Group observa cresterea consistenta dar nu i se pare „ceva cu adevarat neasteptat”.
„Avand in vedere ca rata de penetrare la Internet este in crestere accelerata si oamenii folosesc din ce in ce mai mult Internetul, atat ca business-uri cat si in interes strict personal, e normal ca numarul cautarilor sa evolueze”, a aratat Olds.
SUA au generat cele mai multe cautari, cu 22,7 miliarde, circa 17% din total. China a fost urmatorul stat in acest top, cu 13,3 miliarde cautari, urmat de Japonia cu 9,2 miliarde si Marea Britanie cu 6,2 miliarde.
Site-urile Google, inclusiv YouTube, au dominat in continuare piata de cautare cu 66,8% din toate cautarile efectuate la nivel global. Site-urile Yahoo s-au clasat pe locul doi, la mare distanta, cu o cota de 7,2%. Motorul de cautare chinezesc Baidu a ocupat locul trei cu o cota globala de 6,4%, a scris presa internationala.