Investitiile in publicitate, mentinerea si actualizarea site-ului StudJobs.ro vor necesita pana la finele anului o suma suplimentara de minim 10.000 euro, a spus Mircea Liviu, asociat al companiei The Travel Agency.
„Pe parcursul anului 2008 estimam ca incasarile vor ajunge la 30.000 euro, insa investitiile in dezvoltarea softului si in publicitate vor depasi aceasta valoare, deci site-ul va inregistra pierdere anul viitor. Pragul de rentabilitatea va fi atins, dupa estimarile noastre, in luna martie 2009”, a spus acesta.
Compania The Travel Agency a fost infiintata anul acesta, pana in prezent deruland investitii de circa 130.000 euro pentru constructia unei cladiri in scopuri turistice. Suma totala ce va fi investita in acest proiect se va ridica la circa 400.000 euro. Compania are trei actionari persoane fizice si capital 100% romanesc.
„Compania The Travel Agency a fost infiintata initial cu scop imobiliar, dar recent ne-am extins si pe mediul online, prin site-ul de joburi pentru studenti StudJobs.ro”, a spus Cristian Buda, director tehnic al companiei.
StudJobs.ro s-a lansat saptamana aceasta, in prezent site-ul gazduind oferte de locuri de munca publicate de companii ca Diverta, Gecad, BitDefender, Raiffeisen Bank, Zapp sau UPC Romania. Oficialii The Travel Agency estimeaza ca pana la finele anului vor atrage un minim de 100 de companii cu anunturi pe site-ul de recrutari.
Una dintre sursele de venituri ale StudJobs.ro va proveni din taxele platite de catre companii pentru postarea de anunturi, acesta fiind insa, promotional, un serviciu gratuit pana la finalul anului. Ulterior, se va percepe o taxa pentru fiecare anunt publicat, pretul urmand a fi in jur de 6 euro/anunt. Anuntul de recrutare va ramane activ timp de 30 de zile. O alta sursa de venit va fi reclama pe site, au spus oficialii companiei.
„Ideea StudJobs.ro este aceea de a fi o sursa de job-uri pentru studenti, nu intentionam sa extindem acest proiect si pentru alte categorii de job-uri. Dorim in viitor sa ne centram exclusiv pe extinderea acestei nise”, a spus Mircea.
Concurenta mica pe segmentul online de joburi pentru studenti
Conform oficialilor companiei, concurenta directa pe segmentul de piata al joburilor studentesti online este destul de restransa. „In prezent, serviciile de recrutare pentru studenti sunt subdezvoltate”, este de parere Mircea.
Servicii similare cu StudJob.ro ofera Job-studenti.ro, concurenta indirecta fiind reprezentata de companiile de recrutare in campus si de marile site-uri de recrutare precum eJobs sau BestJobs.
„Companiile de recrutare in campus actioneaza doar in marile centre universitare si reprezinta doar marile corporatii angajatoare.Principalul avantaj al acestor firme de recrutare este ca organizeaza si targuri de cariere care sunt frecventate de un numar mare studenti si reunesc intr-un singur loc un numar mare de companii si oferte de locuri de munca”, este de parere Mircea.
„Marile site-uri de recrutare generale au si o componenta de recrutare studenti, insa acestea prezinta si dezavantajul tarifelor destul de mari – care pot afecta bugetele companiilor mai mici – si solicita ca si obligatorie afisarea CV-ului pe site, multi studenti fiind reticenti la aceasta solicitare”, sustine Mircea.
StudJobs.ro permite accesul la oferte si la datele de contact ale companiilor si fara ca vizitatorii/studentii sa aiba pe site un CV propriu.
Oficialii companiei tintesc 1.000 de vizitatori si circa 10.000 de afisari pe zi pana la sfarsitul lunii decembrie. In prezent, StudJobs.ro are un numar de vizitatori unici de peste 100/zi, acestia generand peste 1.000 de afisari/zi, conform datelor nepublice ale serviciului de monitorizare Google Analytics, citate de oficialii companiei.