Serviciul se adreseaza companiilor care doresc sa isi faca reclama pe site-urile Yahoo si cele partenere cu ajutorul unui singur sistem, cu standarde prestabilite de targetare a utilizatorilor din punct de vedere geografic.
Sistemul, denumit „Amp” va fi disponibil din aceasta vara. Promovarea lui a inceput luni cu ajutorul unei demonstratii video.
„Aceasta metoda este revolutionara, ea permitand publisherilor sa furnizeze o experienta noua consumatorilor”, a spus Hillary Schneider, vicepresedinte executiv Yahoo, conform presei internationale.
Amp se va baza pe datele colectate de site-urile Yahoo si cele partenere, cu privire la preferintele utilizatorilor. Metoda, cunoscuta sub numele de „targetare in functie de comportament” a ridicat semne de intrebare privind confidentialitatea datelor colectate, dar oficialii Yahoo sunt de parere ca utilizatorii vor fi multumiti de reclamele afisate in functie de preferintele lor.
Platforma Yahoo se bazeaza pe tehnologie obtinuta prin achizitionarea a doua companii, Right Media si Blue Lithium, contra sumei de 781 mil. dolari.
Noua platforma de la Yahoo va intra in competitie cu cele ale Google si Microsoft. Google a achizitionat DoubleClick pentru 3,2 mld dolari, iar Microsoft a preluat aQuantive pentru 6 mld. dolari.
Anuntul vine si in incercarea de a linisti actionarii companiei americane, care in ultima perioada s-au aratat nemultumiti de performantele companiei Yahoo si urmaresc din ce in ce mai atent miscarile gigantului Microsoft care a lansat o oferta de preluare de peste 40 mld. dolari.
Oficialii Yahoo incearca astfel sa convinga actionarii ca noul sistem de publicitate poate aduce beneficii mult mai mari companiei americane decat preluarea de catre Microsoft, a mai scris The Wall Street Journal.
Reprezentantii Yahoo sustin ca valoarea companiei este mult peste oferta Microsoft, in parte si datorita platformei Amp.
Investitorii insa au motive sa nu aiba incredere in noua platforma a Yahoo din cauza a doi ani de rezultate financiare dezamagitoare, spun analistii.
Oficialii Yahoo au anuntat la mijlocul lunii februarie ca se asteapta ca rezervele de numerar generate de companie in urmatorii trei ani sa se dubleze, de la 1,9 mld.$ pana la 3,7 mld.$ in 2011, anuntand totodata estimari ale veniturilor care le depasesc cu mult pe cele ale analistilor de pe Wall Street.
Analistii internationali sunt de parere ca Yahoo incearca sa „umfle” previziunile pentru urmatoarea perioada, in incercarea companiei de a evita o preluare si pentru a linisti investitorii.
Oficialii Yahoo au anuntat ca in 2009 compania va genera venituri de 7,1 mld.$, iar in 2010 8,8 mld.$. Ca o comparatie, analistii de pe Wall Street estimeaza ca Yahoo va genera doar 6,4 mld.$ in 2009.
„Yahoo s-a pozitionat pe piata astfel incat sa atraga cat mai multe venituri. Avem un brand puternic, o audienta globala foarte mare si un model de operatiuni foarte profitabil”, a declarat Jerry Yang, directorul executiv al companiei cu activitati online.
Conform declaratiilor lui Yang, Yahoo va pune accentul in urmatorii ani pe segmentul de publicitate online prin bannere, pe care compania americana domina in prezent.
De asemenea, oficialii Yahoo au precizat ca vor incerca sa profite la maxim de avantul pe care il au retelele sociale, urmarind totodata si imbunatatirea motorului de cautare si a serviciilor mobile.
„Cu siguranta, oficialii Yahoo privesc foarte optimist viitorul companiei, pentru a evita preluarea de catre compania Microsoft sau macar pentru a fi indreptatiti sa ceara mai multi bani”, este de parere Leland Westerfield, analist al BMO Capital Markets.
Acesta a adaugat ca Yahoo a facut publice aceste previziuni ca unul dintre ultimele resorturi pentru a o tine la distanta pe Microsoft. „Incepe sa se ‘stranga latul’ in jurul Yahoo”, a mai comentat analistul.
Oficialii Yahoo au declarat anterior ca se afla in dialoguri cu News Corp, Time Warner si Google, in vederea unei fuziuni sau preluari a companiei dar analistii sunt de parere ca aceste dialoguri nu vor avea succes.