Astfel, pretul mediu per produs in cazul telefoanelor mobile s-a redus cu pana la 50% fata de aceeasi perioada a anului trecut, in timp ce hainele sunt cu circa 25% mai ieftine. Pentru produsele electronice scaderea este, in medie, de 10%.
Reduceri semnificative ale pretului mediu per produs au inregistrat si articolele destinate copiilor – accesorii bebelusi, jocuri si jucarii, rechizite – cu circa 26 de procente. Au scazut preturile si pentru produsele clasate ca obiecte de lux – bijuterii si ceasuri – cu aprox. 37%. Din aceasta categorie, inelele de logodna, cu diamante sau alte pietre pretioase, cat si ceasurile clasice semnate de firme renumite continua sa fie produsele cele mai cautate de utilizatori si, totodata, cele mai vandute din aceasta categorie, conform oficialilor Okazii.ro
Cu putin peste 10 procente au scazut si preturile medii pentru electrocasnice, instalatii termice/sanitare, decoratiuni pentru casa si gradina (-12,9%), precum si pentru parfumuri, produse cosmetice si de ingrijire (-11,3%).
„Explicatiile scaderii preturilor pentru aceste categorii sunt legate de cresterea ofertei – din ce in ce mai multi romani considera comertul online o afacere profitabila in criza. Concurenta a crescut considerabil – daca la debutul lui 2009 aveam 200.000 de produse in vanzare, acum exista peste 1.000.000 de articole disponibile pe site si fiecare vanzator este interesat sa ofere un pret mai avantajos decat competitorii sai, explica directorul proiectului, Cristian Darie.
Desi Okazii.ro domina in prezent piata din Romania, cu circa 100 mil. afisari lunar, portalul autohton este mult mai mic decat gigantii eBay.com si Amazon.com. Foarte multi romani aleg sa cumpere produse direct de pe Amazon.co.uk, versiunea din Marea Britanie a celui mai mare magazin online din lume. Unul dintre concurentii Okazii.ro pe piata autohtona este Shop-bay.ro.