Prin integrarea
solutiilor de cercetare in social media cu cercetarea de brand si
comunicare, GfK Romania va analiza si opiniile consumatorilor
exprimate in mod natural in mediul online.
„O buna parte a
conversatiilor online despre marci sunt acum controlate de
consumatori. Brandurile se pot face auzite in noul context doar daca
stiu cum sa asculte vocea consumatorilor si sa reactioneze rapid si
pertinent la temele puse in discutie”, spune Andi Dumitrescu,
Director General GfK Romania.
Prin noile solutii digitale de cercetare,
compania urmareste mai multi indicatori in conversatiile purtate in
mediile sociale despre marci: cat de populare sunt acestea, contextul
in care oamenii vorbesc despre ele, motivele de satisfactie sau
insatisfactie in raport cu marcile, posibilele surse care pot
declansa crize de comunicare sau idei pentru inovatie.
Noile instrumente
imbina solutiile automatizate de Web Mining (cautare online dupa
cuvinte cheie) cu analiza calitativa a discutiilor care permite
interpretarea corecta a ironiilor si nuantelor din exprimare, fapt ce
duce la o precizie de 95% a analizei contextului si sentimentelor
consumatorului, transmit oficialii GfK Romania.
Luna trecuta, GfK a
achizitionat la nivel global Sensemetric Web & Social Media
Mining, companie specializata in cercetarea si monitorizarea social
media. Sensemetric, setul de solutii al companiei cu acelasi nume, a
fost lansat pe piata in 2009.
Sensemetric Web & Social Mining a
fost infiintata in 2012 si este o companie de consultanta de social
media full-service la nivel international.
Prezenta pe piata
locala din 1992, GfK Romania a avut o cifra de afaceri de aproape 11
milioane euro in 2011. Activitatile GfK Romania sunt structurate in
doua sectoare, Consumer Experiences si Consumer Choices.
Citeste si
Social media ca
serviciu pentru clienti. Esti dispus sa reclami un produs pe
Facebook-ul firmei?
Marketingul participativ, alternativa la promovarea pe retelele de socializare
Cum iti impui brandul in social media? 20 de sfaturi
Cele mai bune si cele mai proaste momente pentru a posta pe Twitter sau Facebook