In ciuda faptului ca 45% dintre marketerii intervievati la nivel mondial au spus ca Facebook reprezinta prioritatea numarul unu a companiilor pe care le reprezinta, cei mai multi dintre acestia nu au pus la punct o strategie clara pentru a se evidentia pe aceasta retea.
Compania Altimeter Group a cercetat 34 de vendori, agentii si experti pentru a determina criterii pentru ca brandurile companiilor sa profite cat mai mult de prezenta pe retelele sociale. DailyBusiness.ro le sintetizeaza mai jos, putand accesa intreg studiul aici.
1. Creati expectative reale pentru comunitatea care va urmareste. Brandurile trebuie sa sublinieze frecvent ce subiecte vor fi abordate pe pagina Facebook – daca este vorba de stiri, informatii „de background”, suport tehnic sau pur si simplu un loc unde clientii pot socializa si a-si spune parerea.
2. Creati o pagina care sa fie cat mai familiara si sa atraga fani si implicit potentiali clienti. Puteti incarca noi background-uri, trebuie completat profilul companiei in cele mai mici amanunte, logo-ul brandului trebuie sa fie vizibil si sa ramana intiparit in memoria vizitatorilor.
3. Fii tot timpul la curent. Pe Facebook brandurile trebuie sa interactioneze constant cu utilizatorii, sa ofere feedback periodic, sa nu lase sa treaca timp pana la postari.
4. Fii autentic, uman. Interactiunile trebuie sa fie cat mai relaxate, nu cu ton agresiv sau superior. Posturile trebuie scrise la persoana intai, pe ton conversational.
5. Participa la dialoguri. Nu lasa sa discute doar fanii paginii, implica-te in dialoguri. Acestea maresc increderea si familiaritatea in brand.
6. Fii eficient si foloseste-te de feedback-ul fanilor. Nu lasa sa treaca pe langa tine idei care ar putea imbunatati vizibilitatea brandului, un produs sau serviciu. Uneori cele mai bune idei vin chiar de la clienti/fani. Incurajeaza interactiunea dintre useri.
7. „Pune gaz pe focul” promovarii word of mouth. Este cea mai ieftina modalitate de a-ti face cunoscut brandul. Incepe prin a spune fanilor sa sugereze si altora sa urmareasca pagina brandului, sa se aboneze la newslettere. Nu trebuie sa se foloseasca un ton imperativ.
8. Solicita ca fanii sa si actioneze. Majoritatea brandurilor „uita” sa solicite fanilor sa si consume produsele companiei, sa viziteze site-urile sau sa devina clienti ai unor servicii, pe langa a comenta pe Facebook.
Pe acest subiect a scris si Cristian Manafu pe pagina personala.