Deci cum te poti „vinde” online, eficient? Urmeaza acesti pasi simpli si urmareste cum brand-ul tau personal prinde viata.
Fa-ti profilul privat, fie si doar temporar
Asigura-te ca, pe Facebook, profilul tau poate fi vizualizat doar de prieteni (Friends Only), cel putin atata timp cat iti cauti un job. Nu ai dori ca angajatorii sa vada poze care nu sunt tocmai potrivite.
Creeaza-ti o pagina business pe Facebook
Aceasta pagina te va ajuta sa iti scoti in evidenta partea profesionala. Frumusetea Facebook, precum si a altor retele sociale majore, este indexarea prioritara pe cel mai mare motor de cautare din lume, Google. Astfel, cand un potential angajator te va cauta pe Internet, pagina ta profesionala de Facebook va iesi in evidenta, deseori chiar pe prima pagina de rezultate.
Foloseste-ti pagina business ca pe un blog
Adauga pe pagina ta informatii, dar nu doar despre tine. Poti de exemplu sa scrii post-uri in tab-ul de notite (Notes tab), despre opinii ale tale, ganduri despre industria in care iti doresti sa activezi. De exemplu, daca esti un om de marketing, poti sa scrii despre cum ai dori sa abordezi o anumita campanie pentru un anumit brand, sau ce consideri ca a functionat sau nu a functionat in ceea ce priveste o anumita campanie.
De asemenea poti adauga fotografii relevante privind realizarile tale (machete, scheme, grafice, etc).
Promoveaza-ti pagina printre prieteni
Adauga suficienta valoare acestei pagini astfel incat prietenii tai sa dea „Like”, sa devina cunoscuta. In acest sens, poti cumpara publicitate Facebook. Pentru 2-3 euro/zi, poti scrie despre tine o reclama targetata, in care sa spui ce fel de functie doresti, si prin care sa te promovezi. Poti folosi criterii specifice, astfel incat reclama respectiva sa apara doar pentru persoanele din anumite orase sau de anumite varste.
Masoara-ti rezultatele campaniei de publicitate
O data la cateva zile masoara-ti eficienta campaniei folosind instrumentele implementate in Facebook si modifica unde si daca este necesar. Nu te limita la prima ta reclama, s-ar putea sa ai rezultate mai bune cu ceva complet diferit.
Esti pe KeyPeople?
KeyPeople este cea mai mare retea romaneasca a oamenilor de afaceri, cu peste 11.000 de oameni de business activi in Romania, inclusiv expati. Prezenta pe aceasta retea poate sa iti aduca plus de valoare brand-ului tau personal – aici ai posiblitatea sa dai atat mesaje direct catre anumite persoane cat si sa trimiti mesaje prietenilor tai selectionati.
Totodata, reteaua sociala autohtona este bine indexata in Google. Este recomandat sa te inscrii pe cat mai multe retele sociale, astfel incat sa controlezi cat mai mult prezenta ta online. „Am ales sa fiu prezent pe mai multe retele sociale, astfel incat, daca cineva da search dupa numele meu, sa controlez cat mai mult din ceea ce este gasit despre mine”, explica Bobby Voicu, antreprenor si blogger.
Ca si pe KeyPeople, si pe reteaua sociala LinkedIn este important sa iti updatezi constant mesajele si profilul.
Ce spune motto-ul tau? Ce transmiti angajatorilor?
Nu este suficient sa scrii pe KeyPeople sau LinkedIn, la rubrica „experienta anterioara”, doar „Manager la Compania X”. Scrie mai mult, cum ar fi „Am reusit, in functia de manager al Companiei X, sa cresc productivitatea cu Y%”.
Promoveaza-ti brand-ul online
Adauga, la finalul mail-urilor tale, in semnatura, link-uri catre profilele tale de pe retelele sociale. In acest fel, destinatarii primesc cat mai multe informatii despre tine, observa ca „esti conectat” si pot alege ce profile vor sa vizualizeze. Chiar daca unele lucruri nu sunt 100% convenabile pentru tine, per total, angajatorii apreciaza deschiderea.
Daca ai putea sa fii confundat cu alta persoana cu acelasi nume ca al tau, este bine sa specifici acest lucru posibililor angajatori, inca de la inceput. „Nu ma confundati cu Ionescu Popescu, care este nascut in alta zi si are alta experienta”.
Nu inceta sa-ti updatezi continuu profilele, scrie articole online despre tine, si posteaza pe blog constant, daca detii asa ceva.
Dvs. ce instrumente online ati folosit pentru a va creste expunerea brand-ului personal? DailyBusiness.ro va incurajeaza sa comentati si sa impartasiti ideile cu alti cititori.