Site-urile romanesti care ofera posibilitatea pariorilor de a a se inscrie pe site-urile straine de pariuri sunt din ce in ce mai numeroase, nisa avand un potential de dezvoltare ridicat. Cel mai vizitat site de profil este Pariori.ro, cu circa 25.000 de vizitatori saptamanal, conform Trafic.ro.
Casele mari de pariuri au inteles ca metoda de promovare avand la baza marketingul prin afiliere este cea mai eficienta, ca urmare se axeaza pe acest tip de promovare.
Promovarea se face cu ajutorul unor site-uri „afiliate” prin care clientii se inscriu pe site-urile caselor de pariuri, acestea platind afiliatilor un procent intre 15 si 25% din profit.
Pentru anul 2008, principalii jucatori locali estimeaza in medie 1.500 clienti noi pentru fiecare site in parte.
Pe un site de acest tip se ruleaza in medie 30.000 de euro pe luna, conform lui Adrian Gavanescu, general manager pariuridemilioane.ro. Reprezentantii Pariori.ro, un site detinut de Gazeta Sporturilor, nu au facut comentarii pentru acest articol.
Site-urile de acest tip obtin profit din sumele pariate de jucatori la casele de pariuri online, iar apetitul jucatorilor pare destul de ridicat. La fel sunt si riscurile.
„Au fost foarte multe sume pierdute mai mari de 1.000 euro, dar cea mai mare a fost de 2.500 euro in doua zile, suferita de un client adus de site-ul nostru unei case de pariuri online”, conform lui Adrian Gavanescu de la pariuridemilioane.ro.
Pentru a evita plata impozitelor, pariurile online sunt inregistrate in paradisuri fiscale.
„Casele de pariuri online sunt companii inregistrate in tari precum Malta, Antigua and Barbuda, Gibraltar, pentru a nu fi obligate sa plateasca impozite, si astfel pariorii romani pot sa-si ridice castigurile fara a plati impozit statului roman. Avantajul este imens in comparatie cu casele de pariuri offline din Romania”, a continuat Gavanescu.
Principalele case de pariuri „offline” sunt Astra Sport Bets, Stanley Bets, Wettpunkt.
In prezent, estimarile indica circa 7 milioane de utilizatori de Internet in Romania, iar rata de penetrare este de 31%.
Daca se va mentine o crestere medie de 5% pe an, Internetul devenind accesibil nu numai in orase ci si in localitati izolate, un procent tot mai mare de clienti va intra in contact cu piata de servicii online autohtona, spun companiile din industria de pariuri.