Satisfactia utilizatorilor fata de Yahoo a crescut cu 3,9 puncte fata de anul trecut, pana la 79 de puncte din 100, in timp ce satisfactia clientilor competitorului direct Google a scazut cu 3,7 puncte, pana la un punctaj de 78, a scris presa internationala.
Punctajul Google este la cel mai scazut nivel din anul 2000, cand ACSI a inceput sa colecteze aceste date.
„Perceptia pozitiva fata de Yahoo se datoreaza in special relansarii site-ului principal, precum si a unor optiuni auxiliare care in ultimul timp au inceput sa fie din ce in ce mai apreciate. Utilizatorii au inceput sa se simta confortabil cu interfata oferita de Yahoo”, a spus Larry Freed, analist al ACSI.
Oficialii companiei au subliniat ca Yahoo se afla in crestere ca satisfactie a utilizatorilor, desi financiar este in urma rivalului Google care detine cel mai mare motor de cautare din lume.
Ca raspuns la acest studiu, oficialii Google au replicat ca lucreaza permanent pentru a oferi clientilor o experienta online din ce in ce mai placuta si ca pe aceasta piata competitia puternica duce la inovatii.
Studiul ACSI a fost realizat pe un numar de 70.000 de utilizatori intervievati, din mai mult de 200 de companii, apartinand de 45 de industrii diferite.
Cel mai mare declin ca nivel de satisfactie oferit clientilor l-a suferit compania AOL, care a coborat 7 puncte, de la 74 la 67.
„AOL ar putea sa aiba mari probleme. Functiile de cautare pierd clar in fata Google, portalul fiind inferior fata de cel al companiei Yahoo”, a scris in raport.
Ca total, scorul inregistrat de segmentul e-business (stiri online, e-commerce, motoare de cautare si portaluri) a scazut pana la 75,2 puncte, de la 76,5, primul declin inregistrat din anul 2000.