„In 2007, ca si in primul semestru din 2008, am inregistrat din ce in ce mai multe comenzi pentru aparate de tipul DSLR, in special Nikon. Cred ca a devenit oarecum ‘la moda’ sa detii un aparat profesional, desi foarte multi nu stiu inca cum sa-l foloseasca si fac fotografii pe modul auto”, a declarat pentru DailyBusiness.ro un oficial al F64 Studio SRL, compania care detine site-ul F64.ro.
Profitul F64.ro s-a triplat de asemenea in 2007, pana la 685.000 euro. Conform datelor Ministerului de Finante, F64 Studio SRL, companie ce detine portalul F64.ro si un centru de vanzare fizic in Bucuresti, a realizat in 2006 un profit net de 205.000 euro.
„Camerele foto DSLR au inceput sa se ieftineasca, noi punand accentul si pe oferte diverse pentru acestea. Unul dintre cele mai cautate modele in prezent este Nikon D-40, care costa circa 13 milioane cu obiectiv de 55 mm inclus”, a exemplificat un reprezentant al companiei.
F64.ro are circa 95.000 de vizitatori pe luna si ocupa pozitia 17 pe segmentul de portaluri ce au ca obiect de activitate comertul electronic.
Oficialii Olympus Romania au confirmat pentru DailyBusiness.ro cresterea accentuata a vanzarilor pentru aparatele foto profesionale.
„Romania este o tara in care consumatorul trece treptat de la necesitatea achizitie primei camere foto catre asteptari din ce in ce mai ridicate asupra calitatii si proprietatilor camerelor pe care le achizitioneaza. Din acest punct de vedere estimam ca in 2008 va exista o crestere substantiala a interesului catre camerele foto DSLR sau camere compacte cu valente de camere profesioniste (ultra zoom). De asemenea nici piata de accesorii nu va fi de neglijat, asteptarile consumatorilor crescand si in aceasta directie”, a declarat Daniel Jarul, country representative Olympus Romania.
Acesta a subliniat ca in prima jumatate a lui 2008, Olympus Romania a inregistrat vanzari in crestere cu 20% pentru camerele DSLR/highend din portofoliul propriu.
„Intreaga piata de camere foto va creste in 2008 cu circa 20-30%, pana la circa 350.000 de unitati comercializate. Odata cu stabilirea in piata din Romania a celor mai mari jucatori pe piata foto a crescut si competitia intre acestia, care invariabil a dus la o depreciere a pretului mediu al camerelor foto”, a mai spus Jarul.