O treime dintre respondenti folosesc ghidul TV din ziare si reviste, si tot o treime apeleaza la teletextul televizorului pentru aflarea programelor TV, in conditiile in care o parte dintre respondenti apeleaza in paralel la mai multe dintre aceste metode.
Principalele probleme ale europenilor referitoare la vizibilitatea textelor de pe ecranul televizorului sunt legate de contrastul dintre textul de pe ecran, 31%, textul prea mic de pe ecran, 29% si literele prea mici ale teletextului, 18%.
„Rezultatele arata ca europenii nu percep televizorul ca pe un simplu instrument de divertisment si informare; ei atrag atentia ca au nevoie si de servicii care cresc accesibilitatea, de exemplu varstnicii si persoanele cu handicap vizual”, a declarat Andrew Kearney, Vice Presedinte Divizia de Produse TV la UPC Broadband.
Acest lucru demonstreaza necesitatea de servicii TV suplimentare care sa creasca accesibilitatea televizorului si implicit sa creasca gradul de reprezentare a tuturor categoriilor de varsta sau demografice.
Sondajul european de televiziune este realizat anual si ofera detalii despre obiceiurile de consum ale telespectatorilor europeni si despre rolul pe care il are televiziunea in viata europenilor. Sondajul a fost derulat in perioada octombrie – decembrie 2008. La sondaj au participat 5.773 de persoane din 12 tari: Olanda, Belgia, Irlanda, Austria, Elvetia, Polonia, Ungaria, Cehia, Slovacia, Romania, Slovenia si Chile.