Cea mai buna
evaluare au primit-o magazinele online din retail ?i agentiile de turism, 94%
dintre clienti apreciind experienta de cumparare si plata ca fiind simpla,
comoda si rapida. De asemenea, cele mai multe magazine online au primit
aprecieri pozitive pentru diversitatea gamei de produse, pentru politica de
retururi si pentru suportul oferit la achizitia si plata produselor.
In cadrul
aceluiasi studiu, 90% dintre cumparatori apreciaza companiile de telefonie,
furnizorii de internet, cablu, utilitati si alte servicii recurente pentru
economia semnificativa de timp si pentru o mai buna organizare a bugetului de
plati lunare.
In acelasi
timp, site-urile de reduceri conduc topul aprecierilor legate de pret, 90%
dintre clienti declarandu-se incantati de preturile reduse si oferta diversa.
60% dintre ei au declarat, de asemenea, ca prin aceste site-uri au avut acces
la experiente noi pe care in mod normal nu si le-ar permite.
„Rezultatele studiului arata cat de mult a evoluat piata in
ultimii ani. Magazinele online investesc tot mai mult in calitatea serviciilor
oferite pentru a se diferentia de competitie si pentru a creste nivelul de
loializare”, a explicat Andreia Stavarache, sales & marketing manager PayU.
In ceea ce priveste nemultumirile raportate de cumparatori, aproximativ 10% au
declarat ca au intampinat probleme cu livrarea produselor comandate, in timp ce
15% au declarat ca si-ar dori descrieri mai bune ale produselor si informatii
de stoc actualizate. Nu in ultimul rand, 10% dintre cumparatori au declarat ca
i-ar ajuta sa se descurce mai bine un sistem mai performant de filtre si o
organizare mai buna a site-ului.
Studiul a evidentiat, de asemenea, o perceptie interesanta asupra site-urilor
de reduceri. Astfel, pentru cumparatori, aceste afaceri reprezinta un garant al
calitatii serviciilor oferite de companiile promovate, 20% dintre clienti declarand
ca au incredere in site-urile de reduceri si ca acestea ar trebui sa isi
selecteze cu atentie partenerii.
In ceea ce priveste plata online, 87% dintre clienti au apreciat plata online
ca fiind simpla, rapida si comoda, declarand ca vor continua sa plateasca
online atat timp cat se vor simti in siguranta. De asemenea, 30% au punctat
faptul ca mentinerea standardelor de securitate este esentiala, chiar daca ar
fi nevoie de introducerea unor pasi suplimentari si au demonstrat ca sunt
familiarizati cu unele aspecte care tin de securitatea tranzactiilor si
procedurile de returnare a banilor.
Studiul desfasurat de PayU, prin intermediul Shopping Experience Rank, un
program de evaluare a satisfactiei clientilor in magazinele online partenere, a
luat in considerare 41.000 de evaluari oferite de cumparatorii online in
perioada 7 mai 2011 – 7 mai 2012.
PayU Romania este cel mai important furnizor local de solutii eCommerce
integrate, parte a PayU Group detinut de Naspers Ltd, un grup multinational, cu
operatiuni in domeniile media, Internet si eCommerce. PayU desfasoara operatiuni
de integrare plati online pentru 18.000 de companii in Europa Centrala si de
Est, oferind plati online catre 150 milioane de utilizatori de Internet. In Romania,
PayU este lider pe piata de plati online, cu peste 2 milioane de tranzactii
procesate in 2011 in valoare de 138,8 milioane de euro si o cota de 88% din
volumul total al Romcard.